A HAGYOMÁNY FOLYTATÓDIK
Kispataki Viktor esetében ez többszörösen is igaz. Elôször is gondolunk itt családi hagyományokra, hiszen az ôsök közül mindenki motoros. Az anyuka, Éva a kilencvenes évek második felében koptatta a versenypályák aszfaltját, nem is akármilyen eredménnyel, hiszen a Pannonia-Ringen harminc férfiember közt nyert nôként magyar bajnoki futamot. Ez csak a legendás Gondos Arankának sikerült az ötvenes években. Az édesapa is motoros, igaz nem versenyzett, de az MZ-tôl az ezres sportgépekig végig járta a bringák palettáit, maga mögött hagyva több ezer kilométert. Aztán a sors kiszámíthatatlan csapongása folytán Viktor hat évesen szert tett egy nevelôapára, aki nem más, mint a háromszoros EB futamgyôztes Szabó János. A hagyomány más szempontból is folytatódik. A Magyar Gyorsasági Motorsportban a Suzuki GSX-R típusok már sok bajnokságot nyertek. Dudás Peti sikersorozatának méltó folytatója, a Suzuki-zászló legeredményesebb hordozója Viktor lett. Versenyzôi pályáját 1995.07.01-én kezdte, (kilenc és fél éves korában) egy Balatonfüredi gyermekversenyen, ahol mindjárt dobogóra állhatott. Viktor elindult a versenyzés sokat próbáló útjain, és az óta sikert sikerre halmoz. 1996-1998-ig „50 Special”-ban, 1999-ben „125 Special”-ban versenyzett. Eredményeire jellemzô, hogy 82 lefutott versenyébôl 62-szer lett dobogós, és 31-szer gyôzött. Többszörös bajnokként a 2000-2001-es esztendôkben sajnos nem sikerült a rajthoz álláshoz szükséges anyagi feltételeket megteremteni, így Viktor csak nézte a bajnokságokban szereplô többi versenyzôt. Persze mindez nem jelentette azt, hogy az edzésekkel is felhagyott volna, motorozott mindennel, és mindenhol, ahová eljutott. Indult robogóban, crossban, és egy emlékezetes supermoto versenyen. Mindig a leggyorsabbak közt volt kölcsönkapott motorokkal is. Talán ennek köszönhetô, hogy 2002-ben, a Magyar Suzuki Rt. bizalmat szavazott Viktornak, és így egy RM 250-es crossmotorral tudott indulni az egyre népszerûbb Supermoto Bajnokságban. Ebben a szakágban nem a kétütemû a preferált típus, ennek ellenére Viktor az elsô „Nyirádi Bajnoki Verseny”-t kapásból megnyerte, és az Open kategóriában magasan vezette is a bajnokságot, amíg egy versenyzôtárssal való ütközés miatt kórházba nem került. Több verseny kihagyása után így is behozta a 250-es Suzukit a nagy négyütemûek között a Bajnokság harmadik helyére. Az ekkor 16 éves versenyzô lett a Supermoto új ígérete, de a sors másként döntött. A nagy szerelem a gyorsasági volt, és Viktor az év végén elindulhatott élete elsô Alpok-Adria versenyén a Pannonia-Ringen egy széria GSX-R 750-es Suzukival. Az erôs nemzetközi mezônyben mindenki ámulatára nyolcadik helyen intették le, pedig négyütemû motorral összesen három órát motorozott életében. A 2003-as évre Viktor megkapta a Magyar Suzukitól a kiemelt támogatást, azaz egy GSX-R 1000 K3 Superstock motort. Az év elsô versenyére Rijekában került sor, itt ült elôször az új gépre. Hogy mennyire jó párosítás a Viktor-Suzuki duó, azt mindjárt megmutatta az eredmény. A teljesen széria GSX-R (csak az idomok voltak kicserélve; még a kipufogó rendszer is gyári volt) mutatva nagyszerûségét, Viktorral megverte a már nemzetközi hírnevet szerzett magyar versenyzôket. A kezdet tehát megint nagyszerû volt, és a jó forma megmaradt az év végéig. A Hungaroringi A-A megnyerésével Viktornak elérhetô közelségbe került a Nemzetközi Bajnokság gyôzelme is. Az utolsó futam nagy csatája után az „elsô szezonos” magyar srác megnyerte a 2003 évi A-A Bajnokságot, a Nyílt Nemzetközi Magyar Bajnokságot, és nem mellesleg az Osztrák Bajnokságot is, kiérdemelve ezzel a Suzuki GSX-R Világkupában való részvételi jogot. A fiatal versenyzô itt is bizonyította rátermettségét. A világ legjobb Suzuki versenyzôi között 12-11 helyezésével motoros nagyhatalmak (USA, Japán, Olasz, Spanyol, Német stb.) versenyzôit is maga mögé utasította. Büszkén vette át a motorsport egyik legnagyobbjától, Kevin Scwanztól kapott díját, aki külön gratulált Viktornak, hiszen a húsz év alattiak versenyében 17 évesen Ô volt a legeredményesebb. 2004-ben az új GSX-R 1000 K4 Suzukival minden ott folytatódott, ahol 2003-ban befejezôdött. Viktor az évnyitó Hungaroring-i A-A versenyt megnyerte, majd megismételve elôzô évi sikereit, immár meghatározó fölénnyel újból elhódította a Nemzetközi Bajnoki címeket, a Magyar Köztársaság Superstock Bajnokságát pedig 100%-os teljesítménnyel nyerte. A ráadás a Hungaroringi évzáró Hosszútávú Európa-Kupa futam volt, ahol csapattársával Bitter Sándorral több, mint 50 perces elônnyel verték (stock-motorral) a Superbike gépekkel versenyzô neves külföldi ellenfeleket. Viktor átlag teljesítménye kimagaslott a mezônybôl, aznap több mint 100 kört teljesített egyetlen hiba nélkül. A folytatás pedig nem marad el 2005-ben sem, természetesen a húsz éves fennálását ünneplô GSX-R modell nyergében.
|