tEsZtEk : Vrosi vagny - Yamaha XT125X |
Vrosi vagny - Yamaha XT125X
2005.07.01. 12:36
Amikor visszavittem az R6-ost a Yamaha Hungria szalonjba, megkrdeztk, nincs-e kedvem kiprblni egy kis vrosi motort. Gondoltam, mirt is ne, gyis sok elintznivalm van a vrosban azon a hten.
Felpattantam a kis XT-re s iszkiri be a vrosba. Ht els alkalommal nem gyztt meg teljesen, vgsebessg 85 km/h, kuplung elindulsnl rngat, s nha bekap, mszerfal sszevissza mutat mindenflket… A mszerfal kapcsoljt este elkezdtem nyomkodni, mert hasznlati utastst nem kaptam hozz, s lss csodt, mindenre rjttem. A kis kijelzt be lehet gy is lltani a fnykrt helyn lv kk kapcsolval, hogy a fordulatszmokat szmokkal s diagrammal is mutassa, ezen fell el lehet varzsolni belle az tlagsebessget, az akksi tltttsgt s a napi kilomtert. Egy hiba kipiplva! Hagytam rleldni a motort, kt napig r sem ltem, amikor is egyszer muszj volt ezzel kzlekedjek. Irny az M5-s autplya, ahol jl megkergettem s mr 100 fltt mutatott a kilomterra. Utna visszafel is jl megkergettem s mr 115, hurr, ha ez gy megy tovbb, akkor elbb-utbb elrem a felszllsi sebessget. De nem gy trtnt, a nap vgre is ez maradt a vge, teht a vgsebessg 115 km/h, ami a kezdeti 85-hz kpest mgiscsak elfogadhatbb. Egyedl a kuplung darabossga nem akart megsznni, de a teszt vgre megszoktam, hogy kell vele elindulni s annyira mr zavart, mint az elejn. Htvgn az 50 ves Yamaha vforduln is kiprbltam egy msik tesztpldnyt Brnban a gokart plyn, de annak is ilyen volt a kuplungja. Kls: fiatalos designt kapott a kis XT, ami nekem kifejezetten szpp s egyediv teszi, az a teleszkpot vd, a lmpaidom aljrl lenyl manyag idom. Amely mg radsul hasznos is, mert a teleszkpszimmering lettartamt meghosszabtja, azzal, hogy kevesebb koszt enged a teleszkpszrra. Az oldalidom j mlyre lenylik, amitl mg nagyobbnak mutatja magt a kis szupermoty, de az idomok kztt a ht helyn mg egy kis idomka helyezkedik el, mivel ezen nincs vzht. 0395 Az idomok anyagukban sznezettek, matriczsuk tartsnak s ignyesnek tnik. Motor/vlt: a 12,5 lers ngytem motor, inkbb a kzps fordulatszm tartomnyban ers, de nem veszi rossznven azt se, ha 8000-es fordulat fl prgetjk. Fogyasztsa a folyamatos teligzas utazskor is 4 liter krl volt. A vlt elg kemnyen mkdik, s a darabos kuplunggal egytt nem tl meggyz a mkdse. Vz/futm: sportolsi szempontoknak s utcai kzlekedsre is elg merev a vz, futmve kemnyebbre van hangolva egy kicsit, mint az endurknak, ami aszfalton kifejezetten jt tesz a kanyarsebessgnek. Az lspozci kb. 170 cm-es magassgig knyelmes, mert a motor mrete inkbb serdlknek lett kitallva, ezrt idelis vlaszts lehet lnyoknak s alacsonyabbaknak is. Fk: ell-htul szimpla trcsafket szereltek a kerekekre, ell 260 mm-es trcsval kt dugattys szgyazs fknyereggel, htul 220 mm-es trcsval s szgyazs egy dugattys fknyereggel. Az els fk stoppiezsra is alkalmas, ezrt btran lehet vele ezt is tanulgatni. Kezelhetsg: ha mr megszoktuk a kezelszervek mkdst, minden jl kzre esik s jl hasznlhat. Ami plyn zavart engem, az az, hogy amire kitalltk, pont arra kell egy kicsit talaktani, mert a lbtartk tl mlyen s nagyon ell vannak, amitl plyn, mr egy lassabb kanyarban is knnyen lernek. Ha viszont feljebb kerlnnek, akkor mr csak a gumik tapadsa szabna hatrt a dnthetsgnek, ami egybknt egyik oldalrl a msikra gyerekjtk. Szerintem direkt raktk ide a lbtartkat, mert a kezd motorosok csoportjt clozza meg a Yamaha marketing osztlya ezzel a modellel, gy vigyznak a testi psgkre. Vrosi forgalomban viszont idelis, knyelmes testhelyzet alakthat ki rajta. sszegzs: ha a fiamnak lerne rla a lba, akkor mr ilyennel motorozna. De n is szvesen hasznltam a vrosban, fleg a kedvez fogyasztsa s a kezelhetsge miatt, mg ha gy nztem is ki rajta a 190 centimmel, mint majom a kszrkvn.
Motor |
|
Motortpus: |
ngytem, egyhengeres |
Motorhts: |
Leveghtses |
Hengerrtartalom: |
124 cc |
Furat x Lket: |
54 x 54 mm |
Kompresszis arny: |
10:1 |
Maximlis teljestmny: |
12.5 LE @ 8000 fordulatnl |
Maximlis nyomatk: |
1.19 kgm @ 5500 fordulatnl |
Karburtor: |
VM20SS |
Gyjtsi rendszer: |
CDI |
Indtsi rendszer: |
Elektromos indts |
Vltrendszer: |
5 sebessges |
Vgs hajts: |
Lnc |
zemanyagtank kapacits: |
10 liter |
Vz |
|
Els felfggeszts: |
Hidraulikus teleszkpvilla |
Hts felfggeszts: |
Monocross |
Els fk: |
Szimpla trcsa, Ø 260mm |
Hts fk: |
Szimpla trcsa, Ø 220mm |
Els gumi: |
100/80-17 |
Hts gumi: |
130/70-17 |
Mretek |
|
Hosszsg (mm): |
1995mm |
Szlessg (mm): |
840mm |
Magassg (mm): |
1085mm |
lsmagassg (mm): |
830mm |
Tengelytv (mm): |
1335mm |
Minimlis hasmagassg (mm): |
190mm |
Sajt tmeg (kg): |
106 kg |
|