Kezddtt ez mind gy, hogy kimentem a Hungaroringre, a Yamaha nylt napra, ahol kb. dlutn 3-ig folyamatosan szakadt az es. Mondanom sem kell, milyen j ilyen krlmnyek mellett motorozni, de azrt mentem pr krt az MT-01-gyel, hogy kiprbljam, hogyan viselkedik a plyn. Meglepen jl vizsgzott, egy kis futm llts utn nagyon jl viselkedett a versenyplyn a Yamaha ez vi jdonsga.
Na de kanyarodjunk vissza az R6-oshoz. Amikor 2000-ben versenyeztnk Tth Zoli bartommal a Hungaroringen, senki nem tudott velnk lpst tartani csak Vajzer Attila, aki egy R6-os Yamahval kzdtt a bajnoki pontokrt. Mi pedig elg gyors 900RR Hondkkal nyomultunk, s mgis sokszor volt elttem Attila a versenyeken. Na azta vagyok kvncsi, hogy milyen is az R6.
Vgre kisttt a nap, s felszradt a plya. n meg fogtam magam s felpattantam a kk Yamahra.

Kls: formailag nem sokat vltozott az elz modellhez kpest, csak jelentktelen vltoztatsokat hajtottak vgre az idomzaton, ami nem nagyon ltszik elsre, de pont elg ahhoz, hogy a 2004-es modellel ne legyen csereszabatos. Legfbb vltozs, hogy a hagyomnyos els teleszkpvillt egy fordtott gtlval helyettestik mostantl. A design elemekkel nem sproltak a tervezk, ezen a motoron is szpen ki vannak dolgozva a legkisebb rszletek.
Tudom, hogy ez lenne az utols szempont amirt egy motort vlasztank, de a Yamaha zsenilisan oldotta meg az oldalsztendert. Ahogy kinz s ahogy hangtalanul le-fel csukdik, az zsenilis. Ettl teljesen ksz voltam! Mirt kell egyes motorokon risi nagy bumszli kitmasztkat hasznlni, ha gy is meg lehet oldani ezeket a dolgokat?!

Szpre sikerlt az egsz motor, kln kiemelnm az tklls kerekeket s a lengvillt, ami eltr az R1-es koncepcijtl, s nem alulrl van merevtve, hanem fllrl.

Egy kicsit egy-kt elindulsnl zavart, hogyha a kormny teljesen el van fordtva, akkor az alkarom hozzrt a tankhoz, amitl nem lehetett knnyen megfordulni vele. De ez legyen a legnagyobb baja. sszessgben klsleg nagyon egyben van a kis motor!
Ha Rossinak szeretnd rezni magad, akkor vlaszthatod a Rossi ltal kitallt fnyezs modellt is, vagy lbbal elre szllhatsz le, ha meglltl.
Motor/vlt: elg nyomatkosra sikerlt az erforrs, de az igazi tzijtk 10.000-es fordulatszm fltt kezddik. – Most mr rtem, hogy mitl ment olyan jl annak idejn Vajzer Attila, 600-as ltre elg meggyzen gyorst. A vlt tttelezse igazn versenymotoros lett, mert a fokozatok j rvidek lettek rajta. A vltsokkor viszont j hangosan veszi a fokozatokat, s elg nagy er szksges a kapcsolsokhoz. Ez az egy gyenge pontja van az R6-nak.
Vz/futm: a szoksos alumnium hdvzba csavaroztk a blokkot, amihez szerencsre a segdvz csavarokkal csatlakozik. Az j els futmvet a nagytes mintjra ksztettk, abban is ilyen upside-down villa nyeli el az tegyenetlensgeket, csak 43 mm-es kivitelben. A 600-asban pedig a minden irnyban llthat 41 mm-es teleszkp-radilis fk pros dolgozik. A futm gyri belltsai lvezetes motorozst tesznek lehetv utcn s plyn egyarnt. Ha komolyan belemerlnl egy ilyen motorral a versenyzsbe, akkor is akadnak mg tartalkok a futmben. Szriban a Hungaroringen kb 2:00-s idket tudna belle kihozni egy gyes pilta, j gumikkal. Ezekkel a Michelin Pilot gumikkal nem forszroztam annyira a kanyarokba beeresztst s a kigyorstsokat, de gy is j kridket motoroztam.
Fk: ell 310 mm-es dupla trcsa, amit radilisan elhelyezett munkahengerek szortanak, s fll is radilis munkahenger tallhat. A fk mkds kzben semmi gyengesget nem mutatott, lmny volt vele j rvid fktvokat venni, nyomspontjt egy fmhls fkcsvel lehetne kiss hatrozottabb tenni, de nagy baj nem volt azzal sem.

Kezelhetsg: na ez meg a msik, amitl teljesen oda meg vissza voltam! Nagyon knny vele motorozni, gy lehet dntgetni, mint egy biciklit. Utcn is s plyn is jl viselkedik, nem volt hajlamos kormnycsapkodsra sem.
Utascipels: sportmotor mivolthoz kpest elg vastagon prnzott lse van az utas szmra, ami hosszabb tvokon sem teszi elviselhetetlenn az utazst. A lbtart helyzete az elg kucorgs, de ez van. Melinda azt mondta r, hogy arnylag knyelmes.
sszegzs: mivel minden gy mkdik rajta, mint egy svjci ra, ezrt a vltjt is igazn megcsinlhattk volna rendesen, ez zavarta egyedl az sszkpet. Egybknt mindenben tst rdemel. Nekem kne!
A teszt idejre a Furytex kabtot a Quasimoto biztostotta.
Benk Zsolt
benzso@motorinfo.hu
Ferodo fkbettek vsrolhatk ehhez a motortpushoz is a |
|
zleteiben. |
Motor |
|
Motortpus: |
Vzhtses, ngytem, soros elrehajl, prhuzamos ngyhengeres, DOHC, 16 szelepes |
Hengerrtartalom: |
600 ccm |
Furat x Lket: |
65.5mm x 44.5mm |
Kompresszis arny: |
12.4:1 |
Maximlis teljestmny: |
Direkt leveg befecskendezssel: 92.7KW (126LE) @ 13.000 fordulat Direkt leveg befecskendezs nlkl: 88.2KW (120LE) @ 13.000 fordulat |
Maximlis nyomatk: |
Direkt leveg befecskendezssel: 68.5NM (6.99 kg-m) @ 12.000 fordulat Direkt leveg befecskendezs nlkl: 66.4NM (6.78 kg-m) @ 12.000 fordulat |
Kens: |
Nedves karterolajozs |
Karburtor: |
Szvdugattys elektromos benzinbefecskendezs |
Kuplung tipus: |
Olajban fut tbbtrcss |
Gyjtsi rendszer: |
DC-CDI |
Indtsi rendszer: |
Elektromos |
Vltrendszer: |
Vonkes, 6 sebessges |
Vgs hajts: |
Lnc |
Primer hajts tttele |
1.955 |
Vgs hajts tttele |
3.000 |
zemanyagtank kapacits: |
17 liter |
Olajtank kapacits: |
3.4 liter |
Vz |
|
Vz: |
Alumnium nttt Deltabox III |
Els felfggeszts: |
Fordtott teleszkpvilla, 41 mm |
Els rugt: |
120 mm |
Hts felfggeszts: |
Lengõkar (Lnctpus felfggesztssel) |
Hts rugt: |
120mm |
Els fk: |
Dupla trcsa, Ø 310mm |
Hts fk: |
Szimpla trcsa, Ø 220mm |
Els gumi: |
120/70 ZR17M/C 58W |
Hts gumi: |
180/55 ZR17M/C 73W |
Mretek: |
|
Hosszsg (mm): |
2045 |
Szlessg (mm): |
690 |
Magassg (mm): |
1105 |
lsmagassg (mm): |
830 |
Tengelytv (mm): |
1385 |
Minimlis hasmagassg mm): |
145 |
Sajt tmeg (kg): |
163 |