Majdnem hsz v telt el azta, hogy a Honda Transalp megjelent a sznen, s ott van azta is. Sikernek titka az lehet, hogy remekl vegyti a kalandos-adrenalinos endur-karaktert az urbnus, „polgri” jellemvonsokkal: a vrosban is otthon van s autplyn is j menetknyelmet s teljestmnyt nyjt.

Alapjaiban a motor maradt, amilyen volt. A design tovbbra is az ramvonalas, elre-projektlt idomzatra pl, a motor pedig a kis-kzepes fordulatszm-tartomnyokban vltozatlanul ragyogan teljest, gy a nehezebb hegyi utak sem jelenthetnek neki nagy akadlyt.

A blokk kthengeres V, 52 fokos, ngytem, hat szelepes, vzhtses, 647 kcm rtartalm. A kzls szerint 39 kW a legnagyobb teljestmny (@7.500 ford.), a legnagyobb nyomatk 55 Nm (@5.500). A jrm tmege szrazon mindssze 191 kg – s legfeljebb +180 kg-mal terhelhet.
Ell 41 mm szrtmrj teleszkpvilla dolgozik 200 mm-es rugttal, htul egy kompresszival llthat egyes Pro Link lengscsillapt, 172 mm-es rugzssal. A nyeregben fix, knyelmes ls esik.

Gykeresen teht nem vltozott a Transalp, mindazonltal sok jdonsg ksri a 2005-s modellt. Ilyen pldul a sttebb tnus szlvd, az irnyjelz lencsi, az ttervezett mszerpanel, amelyrl a fontos adatok knnyen leolvashatk. A jrm sznhatsai kln tanulmnyt rdemelnnek. Ngyfle sznben kerl a kznsg el, ezek – katalgus szerint – „black”, „mystic orange metallic”, „spangle silver metallic” illetve „pearl breezy blue/sparkling silver metallic”. Ez utbbi kombinci rgebbi kelet, npszersge okn szerepel az idei knlatban is.

A kipufog formja nmagrt beszl, a felnik s az sszes rszlet nagyon gondos munkrl rulkodnak. A „Transalp” log pldul hromdimenzis hatst ad ki a jrmvn. 7.590 eur krli ron kerl az eurpai kereskedkhz.