MV Agusta F4 Tamburini
2005.06.08. 18:24
Drgbb, exkluzvabb, modernebb, komplikltabb s nemesebb az sszes tbbi sportmotornl – a legends dizjnerkrl elnevezett MV Agusta j szintre emeli a sportmotorgyrtst

Szveg: Alan Cathcart, kp: Alex Photo
Az MV Agusta F4 Tamburini, melyet a varese-i gyrban MT4-nek hvnak, csakis olasz motor lehet. Nem csak az elegns megjelense, zlsesen megklnbztet stlusa, mvszi kidolgozsa miatt – ami mg az egyb olasz rivlisainl is magasabb szintre emeli –, s mg csak nem is olasz nemzeti versenysznei miatt. Ez a design-remekm s mszaki nyencsgektl hemzseg motor azrt lehet csak olasz, mert folyamatosan beszl hozzd, st nekel – mg akkor is, ha a motorja be sincs indtva! Arrl mr nem is beszlve, mikor a radilis szelepelrendezs 998 cm3-es motor letre kel, s megszlal ngy kipufogs "Tamburini orgonjn", ahogy a fordulatszm fels rgiiban zd a versenyplyn. Az erforrs klnleges, levdett, vltoztathat hosszsg szvrendszere a hangot aszerint vltoztatja, amilyen stlusban a pilta kezeli a gzkart. Isten hozott a motorkerkprok Pavarottijn, a ktkerek tenoron... Lasstskor azonban az MT4 stlust vlt. Az EBS nev digitlis antilock-rendszer megakadlyozza a hts kerk pattogst, mghozz egy elgg specilis mdon: az egyik henger szelepei nyitva maradnak. A hangja hirtelen egy egyhengeres supermono versenymotorra emlkeztet, amikor a pilta visszazrja a gzt! Nagyon jellegzetes s furcsa, de mkdik. Az MT4 egyszeren elmondja, amit pp csinl. Nagyon olaszos.
 |
 |
Orgonamvsz: ennl jobban szl orgonaspok a vilg egyetlen templomban sem tallhatk |
 |
Bevlt koktl: a 49-es Marzocchi villa, a 310-es trcsk s a hatdugattys Nissin fknyergek |
Mvszi: mg mindig lenygz az MV llthat, filigrn lbtart konzolja |
 |
 |
A gyors s a lass csillapts lltsa mellett a sebessg is befolysolja a Sachs rugstagot |
Szobrszat: Massimo Tamburini mr most megalkotta a neki lltand emlkmvet | … folyt. jnius 22-n
|