HíReK : SBK Monza: a versenyek |
SBK Monza: a versenyek
2005.05.09. 13:34
Corser sikeres az első futamon Kagayama és a két Ducati előtt. Másodjára Vermeuelen a győztes a Hondával, a végjátékban megverve Laconit.
Corser nyerte a monzai első versenyt, Kagayama hátvédletével. Laconi és Toseland az utolsó pillanatokban is támadásban voltak a Ducatikkal: a kitartás eredménye egy dobogós és egy negyedik hely. Vermeulen motorja szétment, a hazai hősök, Chili és Nannelli a főszereplők között.

Corser lő ki a rajtnál, mögé Kagayama áll be – az ausztrál listavezető megy a maga tempójában, hátulról csapattársa védi, Laconi és Pitt pedig azon vannak, hogy ne nagyon szökjön meg a Suzuki-duó. Troy előnye 1”2 az első kör befejeztekor: egyszerűen más dimenzióban motorozik. A második körben hatalmas fehér füst a mezőnyből: Vermeulen Fireblade-je adja meg magát látványosan.
Kagayama alig tudja tartani Laconit, aki nem száll le a japánról: eközben Corser továbbra is vezet, de előnye nem nő: 1 mp körül megállapodik Kagayamával szemben. A negyedik helyért Yamaha-Ducati meccs, Pitt kontra Toseland. Mögöttük egy csoport Chilivel, Walkerrel, Hagával, Muggeridge-dzsel, Abével és Nannellivel. A címvédő egyszer csak megelőzi Pitt-et, és közelít az élen haladó hármashoz: Kagayama beéri Corsert, és kialakul a mezőny elején egy négyes, amely határozottan gyorsabb tempóban közlekedik, mint a többi pályán lévő motoros.
A hatodik körben Laconi megelőzi Kagayamát – a dolog érett már – és Corser után veti magát. Azonban a japán nem tágít, visszaszerzi a második pozíciót és kezdődhet minden előlről. Illetve kezdődhetne, ha Laconi erőltetné az előzést: nem teszi, így következhet egy viszonylag nyugodt szakasz a versenyben. A Ducati franciája viszont nem szakad le, sőt mindenkinél jobban kihasználja az íveket és a tizedik kör táján újra attakol. Valamivel hátrébb Nannelli a privát Ducatival olyan menők előtt megy, mint Haga vagy Abe.

Csúcssebességben a Suzuki nem tudja megverni Laconiék 999F05-ét. Corser mögött stabilnak tűnő, 2”1-es távolságban dúl a japán-francia örökösödési háború: a 12. körben megindul az adok-kapok; Laconi veszi át a második helyet, kisvártatva jön a suzukis riposztja. Toseland zárkózik fel az élen haladókhoz, Pitt pedig egyre inkább leszakad: alakul a négyes befutó. Toseland hatalmas lendülettel jön, és van benne annyi spiritusz, hogy megelőzze csapattássát, és vörös-fehér zászlóval a kezében rohamozza a sárga-kék ellent.
A két Suzuki ellen viszont nincs szer: Corser és Kagayama párba állnak, zárt formációban, együtt kezdik meg a hajrát. A Parabolica-kanyarban aztán kisebb hibát vét Kagayama, ami kis híján a második helyébe kerül: a szerencséjére is szüksége volt a japánnak az érkező Toseland-del szemben.
Pitt végül simán behozza a Yamahát az ötödik helyen a Ten Kate-tag Muggeridge előtt. míg a második legjobb hondás Chili – Walkert és Nannellit előzte meg.
______________________________________________________________________
SBK Olasz Nagydíj, Monza - első verseny - végeredmény
1. Corser Troy (ausztrál, Suzuki) 32'40.906
2. Kagayama Yukio (japán, Suzuki) 32'41.891
3. Toseland James (brit, Ducati) 32'41.946
4. Laconi Régis (francia, Ducati) 32'42"663
5. Pitt Andrew (ausztrál, Yamaha) 32'49"515
6. Muggeridge Karl (ausztrál, Honda) 32'53.341
7. Chili Pierfrancesco (olasz, Honda) 32'53.534
8. Walker Chris (brit, Kawasaki) 33'01.387
9. Nannelli Gianluca (olasz, Ducati) 33'02.025
10. Abe Norick (japán, Yamaha) 33'04.07
Egyenlített a Honda a Suzukival szemben, ami a monzai futamgyőzelmek számát illeti ezen a remek versenyhétvégén.
Teljes a rajtrács, jöhetne a start, a szerelők éppen elhagynák az indulási zóna aszfaltját, ám mégsem teszik: Chili Hondájából folyik az olaj, a köztes Supersport Olasz Nagydíjon harmadik Nannelli Ducatija pedig nem indul el. Csúszás tehát, amit követően Chilinek sikerül felállnia a rajthoz, szabadkártyás honfitársa pedig a boxból kezdheti meg a második versenyt.

Corser megint jól rajtol, de Laconi ezúttal hamarabb éri el az első kanyart. Mögöttük sorrendben Kagayama, Vermeulen, Muggeridge, Pitt, Walker, Toseland, Chili, Abe és Haga. Cardoso és Vizziello hamar befejezik a futamot, mindketten kiesnek.
Régis Laconi tartja magát az élen, 8 tizeddel vezet Corser előtt a nyolcadik körben a számítógép szerint, valójában a francia egy tíz versenyzőből álló csoport élén halad. Az elsők kemény ritmust diktálnak, A Ducati és a GSXR mögött szorosan ott van a Ten Kate két pilótája, Vermeulen és Muggeridge, akik csak a kínálkozó alkalomra várnak. Az alkalom meg is jön: előbb az egyik, majd a másik CBR1000RR megy el Troy úr mellett. Kagayama eközben elfelejt bevenni egy kanyart, full gázzal, nyílegyenesen száguld ki a pályáról – ezzel ő is befejezte. Corser negyedik tehát, mögötte Toseland, a kawasakis Walker és a yamahás Pitt. Nannelli, aki a mezőny után rajtolt el és utolsóként fordult az első körben, félelmetes tempóban zárkózik föl: négy körrel a vége előtt már tizedik: szabályszerűen keresztülment mindenkin. Mint kés a vajban, mint a sebész szikéje - hogy két népszerű képzavarral éljünk. Fantasztikus hétvége, lenyűgöző egyéni teljesítmény.

Vermeulen elszántan támadja Laconit az első helyért, miközben Muggeridge megadja magát Corserrel szemben, aki így újra dobogós pozícióban motorozik. A célvonal előtt két körrel kapcsol Laconi, és növeli a sebességet, de Vermeulen ha már idáig eljutott, nem enged. Az utolsó körben indulnak meg az ausztrál rohamai, ellenfele, úgy látszik, jól zár: a kanyargós részt elhagyva még mindig vezet. Vermeulen bebújik ellenfele szélárnyékába, és szorosan abban halad. A Roggia-kanyarban aztán kivág, határozottan vált ívet és előz. Pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen. Laconi utolsó esélye a Parabolica, de a Honda halad az ideális íven, csukva az utat. A célegyenesre elsőként fordul – második Laconi, harmadik Corser, majd Muggeridge, Toseland és a többiek.
____________________________________________________________________
SBK Olasz Nagydíj, Monza - második verseny - végeredmény
1. Vermeulen Chris (ausztrál, Honda) 30'49.758
2. Laconi Régis (francia, Ducati) 30'50.340
3. Corser Troy (ausztrál, Suzuki) 30'52.216
4. Muggeridge Karl (ausztrál, Honda) 30'53.137
5. Toseland James (brit, Ducati) 30'59.659
6. Pitt Andrew (ausztrál, Yamaha) 30'59.834
7. Chili Pierfrancesco (olasz, Honda) 31'00.874
8. Walker Chris (brit, Kawasaki) 31'01.345
9. Haga Noriyuki (Yamaha) 31'16.694
10. Nannelli Gianluca (olasz, Ducati) 31'23.217
|