HíReK : Eső után köpönyeg |
Eső után köpönyeg
2005.05.02. 15:39
Nyilatkozatok és fricskák a Kínai GP után.
Kezdjük a jókedvvel. Mondjuk az ezúttal a mosolyrepertoárból a „letörhetetlen vigyort” elővevő Rossiéval, a keményebb szavakra ráérünk később is. A pontverseny első helyezettje tisztán fogalmaz: „Tényleg nem hittem volna, hogy nyerhetek. Mikor megláttam az esőt, abban reménykedtem, hogy legyen minél intenzívebb, úgy legalább a körülmények mindenkinek egyenlőek, úgy-ahogy. A bemelegítés során csináltunk néhány merész változtatást, és mikor kimentem pályára, azt mondtam magamban: tyű, de hasítok, nicsak, micsoda motor. A versenyen aztán jól rajtoltam, követtem Kennyt, aki később kiállt. Úgy érzem, hibamentes, szép futamon vagyok túl, jól vezettem és szereztem előnyt, később pedig hatásosan védekeztem. Még szórakoztam is.”
 |
Pezsgő |
Mikor megláttad Jacque-ot, amint jön mögötted, mire gondoltál? „Egy nagy 0-t láttam a táblára írva, mert a csapatomnak nem volt meg Jacque neve. Először arra gondoltam, hátha egy kínai, aztán leesett. Úristen, micsoda verseny, micsoda motorozás az övé! Csak gratulálni tudok.”
Több szempontból is történelmi ez a győzelem: nemcsak a kínai pályát avatta fel a Dottore, hanem ez a Yamaha M1 első sikere esőversenyen. „Igen, emiatt kettős az örömöm, mert sokan vannak a mezőnyben, akik kifejezetten jók a vízen. A hétvége tanulsága az, hogy szereztem huszonöt pontot, de még rengeteg dolgunk van.”
 |
Pacsi |
Jacque hihetetlen visszatérésének a napja is volt május elseje. „Tavaly befejeztem a motorokkal, és a rali felé orientálódtam, Renault-val versenyeztem. Szóval azt hittem, vége. Csütörtökön úgy éreztem magam, mint egy légy a levesben ezekkel a srácokkal egy aszfalton. Most viszont úgy érzem magam, mint egy hal a vízben! Hatalmas élmény volt. Óriási párbajok, és ami fontosabb, megnyert párbajok, aztán mikor magam voltam, gyors versenytempó. Eléggé párásodott a plexim, ez zavaró volt, a Gibernauval való csatározás közben egy kicsit vesztettem is időt miatta. Mesés, varázslatos verseny – évek óta nincsenek eredményeim, és most ez... hihetetlen. Köszönöm a csapatnak a nagy bizalmat.”
És mikor Rossit követted a második helyen, az milyen volt? „Hát, nem sok mindent láttam. Nem volt egyértelmű, hogy mennyire van tőlem, vagy hogy egyáltalán már megelőztem-e” viccel a francia. „Nem: valójában tudtam, hogy ő az, azt is tudtam, hogy amit művelek, az kockázatos és hogy Le Mans-ba egy második hellyel érkezni fantasztikus lenne. Itt vagyok, és a hazai versenyen mindent beleadok majd, legyen eső vagy napsütés.”
Aki a harmadik helyen érkezett célba a Telefónica Movistar Hondájával, az vajon ki volt – Melandri vagy Dovizioso? Mert a sisakból ítélve utóbbi is lehetett volna. Az igazság az, hogy Macio tényleg kölcsön fejvédőben teljesítette a Kínai Nagydíjat: ennek oka az, hogy a saját bukója, az N94 még fejlesztés-tesztelés alatt áll és esőben még sosem használta a pilóta.

„A bemelegítés során csak egy kört teljesítettem, úgyhogy nem éreztem annyira a motort. Később belejöttem, és elégedett vagyok a harmadik hellyel – pocsék idő, sok nehézség fogadott mindenkit Sanghajban, úgyhogy jó ez. Nehéz, de eredményes szezonkezdés az idei (Melandri második az összetettben – a szerk), érzem, hogy a győzelem nincs utopisztikus távolságban, úgyhogy jól érzem magam. Arra emlékszem ebből a versenyből, hogy a tábláig sem láttam el, és csak a vége felé jöttem rá, hogy dobogós helyen vagyok.”
Melandri megint megverte Gibernaut, akkor ezek szerint most ő a főnök a csapatban? „Igen, előtte végeztem, de ez nem jelent semmit. Megyek az utamon, mindenki megy a sajátján.”
Helyben vagyunk: akkor térjünk át a nehezebb esetekre, úgymint például Gibernau. „A bemelegítés után a Michelin (amely a verseny végén kommünikében tudatta, hogy a gumiválasztásnak „konzervatív” okai voltak, azaz kevésbé puha, ámde a 20 fokos hőmérséklet miatt tartósabb abroncsokat adtak – a szerk.) gumit cseréltetett, amivel nem nagyon ment. Szerettem volna a rajtrácson cserélni, de a nekem tetsző fajta gumi nem volt. Az első kanyarban tapadást vesztettem és majdnem kicsúsztam. A motor remegett, ugrált, nem húzott rendesen. Sok dolgunk van, de főleg az lenne jó, ha vasárnaponként is jók tudnánk lenni, nem csak pénteken és szombaton. Pedig Kínában még a warm up-on is nagyon gyorsak voltunk.”
Valentino? Szerencsés volt? „Én magamra gondolok, annyit mondhatok, hogy ez egy kemény bajnokság, mi pedig szárazon és vízen egyaránt gyorsak voltunk. Hogy az eredmény az én hibám-e, a gumiké vagy a balszerencséjé? Nem tudom, mindenesetre vállalom magamat, nem keresek kifogásokat. Úgy érzem, leginkább önmagunkat kell legyőznünk. Találkoznia kell a csapatnak, a Hondának, a Michelinnek – mondom, nem akarok másokat hibáztatni, de ez a verseny egy nagy rakás sz@r volt, amiért mindenkinek vállalnia kell a felelősséget.”

Ha Gibernau ideges, Biaggi még inkább az. A tőle megszokott nyersességgel beszél a világ dolgairól. „A verseny sokkal jobban ment az edzéseknél: a nedvesen sokkal finomabban lehet vezetni. De a fék- és erőleadási problémák megmaradtak, és ez már nem az első alkalom. Nem is a második. Reméljük, hogy meg tudjuk oldani.”
Gibernau a gumik miatt panaszkodott, s te? „Könyörgök, miért keni a gumikra? Az enyémekkel nem volt semmi gond. Esőgumik, amik teszik a dolgukat.” Le Mans-ra nem érkezik új anyag a motorra, Biaggi azt mondja: ha ez így marad, a továbbiakban még ennyire sem tud az elsőkkel lépést tartani.
|