Es utn kpnyeg
2005.05.02. 15:39
Nyilatkozatok s fricskk a Knai GP utn.
Kezdjk a jkedvvel. Mondjuk az ezttal a mosolyrepertorbl a „letrhetetlen vigyort” elvev Rossival, a kemnyebb szavakra rrnk ksbb is. A pontverseny els helyezettje tisztn fogalmaz: „Tnyleg nem hittem volna, hogy nyerhetek. Mikor meglttam az est, abban remnykedtem, hogy legyen minl intenzvebb, gy legalbb a krlmnyek mindenkinek egyenlek, gy-ahogy. A bemelegts sorn csinltunk nhny mersz vltoztatst, s mikor kimentem plyra, azt mondtam magamban: ty, de hastok, nicsak, micsoda motor. A versenyen aztn jl rajtoltam, kvettem Kennyt, aki ksbb killt. gy rzem, hibamentes, szp futamon vagyok tl, jl vezettem s szereztem elnyt, ksbb pedig hatsosan vdekeztem. Mg szrakoztam is.”
 |
Pezsg |
Mikor meglttad Jacque-ot, amint jn mgtted, mire gondoltl? „Egy nagy 0-t lttam a tblra rva, mert a csapatomnak nem volt meg Jacque neve. Elszr arra gondoltam, htha egy knai, aztn leesett. risten, micsoda verseny, micsoda motorozs az v! Csak gratullni tudok.”
Tbb szempontbl is trtnelmi ez a gyzelem: nemcsak a knai plyt avatta fel a Dottore, hanem ez a Yamaha M1 els sikere esversenyen. „Igen, emiatt ketts az rmm, mert sokan vannak a meznyben, akik kifejezetten jk a vzen. A htvge tanulsga az, hogy szereztem huszont pontot, de mg rengeteg dolgunk van.”
 |
Pacsi |
Jacque hihetetlen visszatrsnek a napja is volt mjus elseje. „Tavaly befejeztem a motorokkal, s a rali fel orientldtam, Renault-val versenyeztem. Szval azt hittem, vge. Cstrtkn gy reztem magam, mint egy lgy a levesben ezekkel a srcokkal egy aszfalton. Most viszont gy rzem magam, mint egy hal a vzben! Hatalmas lmny volt. risi prbajok, s ami fontosabb, megnyert prbajok, aztn mikor magam voltam, gyors versenytemp. Elgg prsodott a plexim, ez zavar volt, a Gibernauval val csatrozs kzben egy kicsit vesztettem is idt miatta. Mess, varzslatos verseny – vek ta nincsenek eredmnyeim, s most ez... hihetetlen. Ksznm a csapatnak a nagy bizalmat.”
s mikor Rossit kvetted a msodik helyen, az milyen volt? „Ht, nem sok mindent lttam. Nem volt egyrtelm, hogy mennyire van tlem, vagy hogy egyltaln mr megelztem-e” viccel a francia. „Nem: valjban tudtam, hogy az, azt is tudtam, hogy amit mvelek, az kockzatos s hogy Le Mans-ba egy msodik hellyel rkezni fantasztikus lenne. Itt vagyok, s a hazai versenyen mindent beleadok majd, legyen es vagy napsts.”
Aki a harmadik helyen rkezett clba a Telefnica Movistar Hondjval, az vajon ki volt – Melandri vagy Dovizioso? Mert a sisakbl tlve utbbi is lehetett volna. Az igazsg az, hogy Macio tnyleg klcsn fejvdben teljestette a Knai Nagydjat: ennek oka az, hogy a sajt bukja, az N94 mg fejleszts-tesztels alatt ll s esben mg sosem hasznlta a pilta.

„A bemelegts sorn csak egy krt teljestettem, gyhogy nem reztem annyira a motort. Ksbb belejttem, s elgedett vagyok a harmadik hellyel – pocsk id, sok nehzsg fogadott mindenkit Sanghajban, gyhogy j ez. Nehz, de eredmnyes szezonkezds az idei (Melandri msodik az sszetettben – a szerk), rzem, hogy a gyzelem nincs utopisztikus tvolsgban, gyhogy jl rzem magam. Arra emlkszem ebbl a versenybl, hogy a tblig sem lttam el, s csak a vge fel jttem r, hogy dobogs helyen vagyok.”
Melandri megint megverte Gibernaut, akkor ezek szerint most a fnk a csapatban? „Igen, eltte vgeztem, de ez nem jelent semmit. Megyek az utamon, mindenki megy a sajtjn.”
Helyben vagyunk: akkor trjnk t a nehezebb esetekre, gymint pldul Gibernau. „A bemelegts utn a Michelin (amely a verseny vgn kommnikben tudatta, hogy a gumivlasztsnak „konzervatv” okai voltak, azaz kevsb puha, mde a 20 fokos hmrsklet miatt tartsabb abroncsokat adtak – a szerk.) gumit cserltetett, amivel nem nagyon ment. Szerettem volna a rajtrcson cserlni, de a nekem tetsz fajta gumi nem volt. Az els kanyarban tapadst vesztettem s majdnem kicssztam. A motor remegett, ugrlt, nem hzott rendesen. Sok dolgunk van, de fleg az lenne j, ha vasrnaponknt is jk tudnnk lenni, nem csak pnteken s szombaton. Pedig Knban mg a warm up-on is nagyon gyorsak voltunk.”
Valentino? Szerencss volt? „n magamra gondolok, annyit mondhatok, hogy ez egy kemny bajnoksg, mi pedig szrazon s vzen egyarnt gyorsak voltunk. Hogy az eredmny az n hibm-e, a gumik vagy a balszerencsj? Nem tudom, mindenesetre vllalom magamat, nem keresek kifogsokat. gy rzem, leginkbb nmagunkat kell legyznnk. Tallkoznia kell a csapatnak, a Hondnak, a Michelinnek – mondom, nem akarok msokat hibztatni, de ez a verseny egy nagy raks sz@r volt, amirt mindenkinek vllalnia kell a felelssget.”

Ha Gibernau ideges, Biaggi mg inkbb az. A tle megszokott nyersessggel beszl a vilg dolgairl. „A verseny sokkal jobban ment az edzseknl: a nedvesen sokkal finomabban lehet vezetni. De a fk- s erleadsi problmk megmaradtak, s ez mr nem az els alkalom. Nem is a msodik. Remljk, hogy meg tudjuk oldani.”
Gibernau a gumik miatt panaszkodott, s te? „Knyrgk, mirt keni a gumikra? Az enymekkel nem volt semmi gond. Esgumik, amik teszik a dolgukat.” Le Mans-ra nem rkezik j anyag a motorra, Biaggi azt mondja: ha ez gy marad, a tovbbiakban mg ennyire sem tud az elskkel lpst tartani.
|