HíReK : MotoGP Kínai Nagydíj |
MotoGP Kínai Nagydíj
2005.05.01. 20:39
Rossi altatott, aztán mindenkit elvert.
"Lehetetlen nyerni itt" nyilatkozta Valentino Rossi a szombati időmérő konzekvenciáit levonva. Az avatott szemnek-fülnek már ekkor gyanús lehetett valami. Igaz, hogy a Yamaha címvédője logikus, támadhatatlan műszaki jellegű érvekkel támasztotta alá kommentárját, de akkor is – határozottan altatásnak tűnt a kincstári mondatokból álló Rossi-monológ.

Nagy kérdés, hogy mi lett volna akkor, ha nem esőben, illetve nedves aszfalton rajtol el a királykategória mezőnye – bár a Rossi-siker esélyeit a víz papíron jelentősen redukálja. És tudjuk jól: a sportban nincs „ha”, sem „volna”.
A pole-ból induló Gibernau és a második sorból kilövő Hopkins törnek az élre, de a spanyol elvéti az első kanyart, így a Suzuki vezet. Gibernau sokat veszít a rontással, Kenny Roberts és a lerázhatatlan, szorosan tapadó Rossi is megelőzik. Kenny Roberts rutinos pilóta, és nagyon szereti az esőt, ennek megfelelően vezet az első kör teljesítésekor, míg a csapattárs Hopkins szép lassan talajt veszít, és az ötödik helyre pottyan vissza.

Szomorkodott még a Kawasaki-box a harmadik körben, a nagy esélyes és frontember Nakano ugyanis lemondóan legyintve gurult a boxba – a sérült Hofmannt helyettesítő Olivier Jacque ekkor a kilencedik pozíciót foglalta el, és senki sem sejtette, hogy még mit mutat… Időközben a versenybíróság videózott, és megállapítást nyert, hogy Barros és Elias kiugrottak a rajtnál, így őket boxutcán való áthaladás, magyarul ride-through büntetéssel sújtották.
Az ötödik körben érte utol a végzet a szárnyaló Roberts-t: motorhiba miatt lassult le, a versenyt nem tudta befejezni. Troy Bayliss és Carlos Checa is megütötték a bokájukat: mindketten buktak. Rossi az élre állt, sőt, növelni kezdte a csapásszámot: a következő fordulóban megfutotta a leggyorsabb kört, és magabiztosan, 6 mp körüli fórral vezetett Gibernau előtt.

Rossi leggyorsabb köre addig volt érvényben, amíg Jacque jobb csuklója nem aktivizálódott: a beugró francia, aki nyilvánvalóan több sikerélményt lel a MotoGP-ben, mint a 250-ben gyengélkedő Fantic Motor első pilótájaként, szóval OJ 2'16 körüli köröket motorozva szó szerint keresztülment a mezőnyön: kevésbe telt, és Gibernau mögött tűnt fel.
A másik „pót-ember” (ha szabad ilyen mondani egy sokat tapasztalt, nagy múltú versenyzőről), a holland Van den Goorbergh is fantasztikusan ment, Biaggi mögött az ötödik helyen. A szabadedzéseket csapnivalóan teljesítette, a vasárnap délelőtti bemelegítésen viszont második lett – egyértelműen a megváltozott pályakörülmények miatt.
Valentino „Kínában lehetetlen nyerni” Rossi egyenletesen növelte előnyét Gibernauval szemben, akit Jacque bosszantott hátulról. Addig-addig nyomott a francia, amíg ellenfele kapitulált: ezzel a derék Olivier a második helyet foglalta el! A Kawasaki még nem volt ilyen magasan sosem idén (de tavaly sem) GP eme szakaszában, az pedig, hogy egy alacsonyabb osztályból érkező pilótával a nyergében szárnyal a zöld motor. . . sőt, Jacque még MotoGP versenyjárművön sem ült soha. Ki hitte volna!? Ráadásul az egykori 125cc-s világbajnok nem állt meg ennyinél: Rossi után indult, akinek így fent kellett tartania a magas tempót.

Marco Melandri is éledt, faképnél hagyta a 200. nagydíján induló Biaggit, majd – az utolsó előtti körben - a demoralizált csapattárs Gibernaunak ment el nagyon tisztán, csak hogy teljes legyen a spanyol frusztrációja.
A végeredmény: Rossi, Jacque, Melandri, Gibernau. Max Biaggi végső soron boldog lehet az ötödik helyével, hiszen a 14. rajtkockából vágott neki a sanghaji futamnak. Van den Goorbergh méltóképpen helyettesítette Makoto Tamadát, 10 pontot jegyez a JiR – Konica Minolta csapat. A remek kezdet után padlóra került viszont a Ducati: Checa kihullott, Capirossi pedig halvány versenyzéssel 12.-ként zárt.
MotoGP Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2005. május 1.
1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 50'02.463 2. KAWASAKI Olivier JACQUE FRA 50'04.163 3. HONDA Marco MELANDRI ITA 50'19.037 4. HONDA Sete GIBERNAU SPA 50'21.369 5. HONDA Max BIAGGI ITA 50'22.014 6. HONDA Jurgen vd GOORBERGH NED 50'24.085 7. SUZUKI John HOPKINS USA 50'28.346 8. YAMAHA Colin EDWARDS USA 50'33.496 9. HONDA Nicky HAYDEN USA 50'41.762 10. YAMAHA Ruben XAUS SPA 50'43.454 11. HONDA Alex BARROS BRA 50'46.477 12. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 50'46.864 13. BLATA James ELLISON GBR 50'55.912 14. YAMAHA Toni ELIAS SPA 51'08.316 15. MORIWAKI Tohru UKAWA JPN 51'11.943 16. DUCATI Roberto ROLFO ITA 51'17.756
Kiestek 27 BLATA Franco BATTAINI ITA 37'35.911 10 SUZUKI Kenny ROBERTS USA 12'36.308 12 HONDA Troy BAYLISS AUS 9'29.777 7 DUCATI Carlos CHECA SPA 9'31.760 56 KAWASAKI Shinya NAKANO JPN 5'38.031
|