Superbike-vb
2005.04.04. 21:07
Visszavágtak a japánok, de főleg a Suzuki: Troy Corser és Yukio Kagayama aranysárga négyhengeresei még a sikerhez szokott Ducati gyári csapatnak is túl nagy falatnak bizonyultak a quatari évadnyitón |

SÁRGA LÁZ
Szöveg: Molnár Tamás; kép: 2snap
 |
Lázító japánok: Haga visszatért régi márkájához, Kagayama keményen bemutatkozott. A közönség imádni fogja |
Quatar adott otthont az idei évad első Superbike és Szupersport világbajnoki futamának. Mivel első alkalommal jártak ott a csapatok, így az esélyek szinte teljesen egyenlőek voltak. Tovább fokozta az esélyegyenlőséget az is, hogy mint már a múlt évben, csak Pirelli gumikkal lehet versenyezni, és csak a keverék megválasztásával lehet játszani. Ez is nagy szerepet játszott abban, hogy érdekesen alakult a végkifejlet, de ennek fő oka mégis az volt, hogy az idei évre visszatért majdnem az összes nagy japán gyártó teljesen gyári támogatású csapattal. Azt már nem is kell említeni, hogy páran a MotoGP-ből is áttették ide a székhelyüket. A téli tesztek során már tisztán látszott, hogy ebben a felállásban a Ducatinak igen kemény dolga lesz, még akkor is, ha két olyan nagyság megy a gépeikkel, mint Regis Laconi, vagy épp a tavalyi bajnok James Toseland. Már tavaly is rendesen szorongatta őket Chris Vermeulen és a Ten Kate Hondás különítmény, ez a csapat még megerősödött a tavalyi szupersport-világbajnokkal, Karl Muggeridge-el. De a Yamaha is visszatért, méghozzá a régi gyári csapatával, aminek azonos a székhelye Valentino Rossi MotoGP csapatával, és nem kisebb egyéniségeket vonultattak fel, mint Andrew Pittet, és Noriyuki Hagát. A teszteken leggyorsabb Alstare-Suzuki is két nagyon jó pilótával büszkélkedhet, Troy Corserrel, és Yukio Kagayama- val. A Kawasakit egykori gyári pilótájuk, Chris Walker képviseli a Ducatitól a zöldekhez átnyergelt PSG-1 csapattal. Carl Fogarty sem akart kimaradni a jóból, és a Foggy-Petronasra Garry McCoyt és Steve Martint ültette. Hála az égnek a nagy veterán Pierfrancesco Chili is el tudott helyezkedni a Honda egy szatelit csapatánál, a Klaffi-Hondánál, ahol a fiatal Német tehetség, Max Neukirchner lett a csapattársa.
 |
 |
 |
Sorry, félresikerült. Fujiwara rossz rajtja után Charpentier (16) vezetett, de a japán úgy feljött, mint a talajvíz, és így is nyert. Broc Parkes is csak lesni tudott |
 |
Egyik nagy csapat sem aprózta el, mégis a Superpole után úgy látszott, hogy minden marad a régiben, mivel Laconi volt a leggyorsabb. Mellőle viszont már Corser állt, és az első három sorban már csak japán motor volt. Toseland igen hátulról indulhatott csak, mivel egy héttel a verseny előtt tesztelés közben óriásit bukott, és örült, hogy egyáltalán nyeregbe tudott szállni. A rajt után már az első körnek meg volt az áldozata, Chili géphibával kiállni kényszerült. A két Suzukis viszont szinte egyből az élre állt, és keményen harcoltak az első helyért; a harmadik helyért Pitt és Laconi küzdött. Corser hamar le tudott lépni, és Laconi Kagayama-val keményen küzdött az ezüstért. A 4–6. helyig viszont a Yamahások, Pitt, Abe és Haga vívtak csatát.Vermeulen és Toseland csak a 10–11. helyen motorozott. Aztán beütött a krach, elkezdett esni az eső, és félbeszakították a futamot.
|