mE
 
TeSzTeK, HReK....
 
VeRsEnYzkRL
 
rJ IdE!
 
rdI
Szuper Rdik!
 
cHaT
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Induls: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : Honda CBR125R

Honda CBR125R

  2005.04.04. 15:09

A Honda hrom betje azonnal felcsigz - a CBR a Hondknl a legkemnyebb sportgpek jelzsre szolgl -, de a 125 mindjrt kijzant. Mit lehet vrni egy125 kbcentimteres, alig valamivel tbb, mint 13 lers motortl?



A Honda legnpszerbb modellje a kiskbcentis sportmotor kategriban vek ta az NSR szria volt, de a szigor krnyezetvdelmi normk miatt a Honda az NSR gyrtst nhny ve abbahagyta. Hinya okozta r betltsre szletett a 125-s kategria j, immr ngytem szupersport gpe a CBR125R.

A jogostvnyszerzs hazai rendszerben a 125-s kategria az els s ppen ezrt a legfontosabb lpcs, nem csoda, hogy egyre szlesebb a nyolcadliteres motorral szerelt motorkerkprok vlasztka. A 16. vt betlt ifj motoros az A1 kategris jogostvny birtokban a 125 cm3-es s 11 kW alatti gpek kzl vlogathat.

A legkisebb CBR - ha j messzirl nzzk - egszen hasonlt nagyobb testvreihez. A hasonlsg oldalrl s kicsit szembl a legmegtvesztbb, mg htulrl a legnagyobb a klnbsg. Kzelebbrl vizsglva, fleg a teltkarcs 1000-es szomszdsgban, a CBR125R-t elruljk anorexis idomai. Egy biztos, a kis CBR iszonyan vkony, sehol egy kidlled mellkas, vagy egy szles csp. A teliidomos gp fejidombl mered rnk a CBR600RR-hez hasonl dupla fnyszr. Htul a farokidomba integrlt zrfny klnlegessge, hogy a piros lmpt valaki egy tltsz bra mg zrta. A kis szlvd jelentsgt a vgsebessg mrs sorn tudtam rtkelni, az idom mg bjva 10 km/h-val tbb is kicsikarhat a gpbl.

A szles, lapos mszerfalra szimmetrikusan leosztva ngy kerek mszer kerlt. Kzpen a mutats sebessg- s fordulatszmmr dominl, kztk kaptak helyet az ellenrz lmpk. Ktoldalt kt kisebb ra - a htfolyadk hfokt illetve az aktulis zemanyag mennyisget jelzik. A sebessg mr 200 km/h-ig kalibrlt, a fordulatszmmr piros vonala 10800-tl 13000-ig hzdik.

A fnyezs kiagyalsnl nem feledkeztek el a mg oly tvoli versenygykerekrl sem: tesztmotorunk Honda Millennium Piros az oldalidomon fekete Honda szrnnyal, de Villml Kk vagy fekete alapsznt is vlaszthatunk.

A CBR sorozat legkisebb tagja - ngytem eldje nem lvn - vadonatj blokkot kapott. A vzhtses, ktszelepes, SOHC vezrls motor 124,7 kbcentis, magnyos hengernek 28 mm-es karburtor adja a naftt. A kipufogrendszer egyetlen ovlis htsdobban vgzdik, benne kataliztor rkdik az Euro 2-es krnyezetvdelmi normk betartsn.

Az nindtval indthat motor nagyon csendesen jr. Zrt bukban az utca zaja mellett nem is hallani az alapjrati csettegst. Hossz lls utn, vagy zordabb idben a fels kiflire szerelt szivatgomb segt a hidegindtsban. Visszaugrik magtl akkor is, ha pp ezt nem akarja a CBR piltja - akr a rgi CX500-amon. Ezt rgen egy ruhacsipesz segtsgvel kszbltem ki, de most nem volt szksg az eszkblsra, mert a j idben szivats indtsra alig volt szksg.

A hatsebessges vltban az egyes fokozat pp csak az indul lendlet megadsra szolgl, azonnal fel kell vltani. Az els felvlts - br tnyleg mindent kiprbltam - kisebb torpanssal jr, de a kvetkez sebessgek mr cssznak rendesen, fleg, ha kuplung nlkl vltunk felfel. Nem mintha erre azrt lenne szksg, mert olyan nehz behzni a kart. Sz sincs rla. A bowdenes mkdtets, tbbtrcss nedves kuplung karja szinte erkifejts nlkl behzhat. Inkbb azrt, hogy a fordulatot lehetleg ne ejtsk 9000 1/min al.

A vlt kifejezetten simn s knnyedn jr, a hat sebessg pedig bven sok. Mr negyedikben majdnem elrjk a 135 km/h-s vgsebessget, ennl tbbet sem tdikben, sem hatodikban nem sikerlt kihajtani a CBR-bl. Igaz, egyszer - taln valami kivteles bolygegyttllsnak ksznheten - a 140-es oszts fl is kszott a mutat, de ezt soha tbbet nem tudtam megismtelni, de ez a motor nem is a sebessgi rekordok hajszolsra kszlt.

A hatodik (tra) fokozat valsznleg csak a gazdasgos fogyaszts kedvrt ltezik. Ebben nincs is hiba, a CBR125 beri 3,2-3,5 literrel 100 kilomterenknt, holott a teszt alatt a fordulatszmmr ritkn ereszkedett 7000 al. A 10 literes tank 250 km megttelre is elegend, ami nagyon szp teljestmny egy 125-s gptl. A boldog tankolsokat csak egy aprsg zavarja meg, a betlt kinyitsakor a tanksapka a keznkben marad, s ha egybknt a ktoszlop kikpzse nem teszi lehetv, hogy azt rrakjuk, akkor marad az ls...

A kigyorstsokra - ha megszokjuk a prgets hasznlatot - igazbl nincs panasz, nehezen lehet vrosban otthagyni a kis CBR-t, meg aztn az ezres gpeknek sem vlt hamarabb a lmpa. A kezes viselkeds tekintetben a CBR125R-nek nem kell szgyenkeznie. A rendkvl rvid tengelytv (1294 mm) gppel a vrosi cscsforgalom utn nyugodtan felmerszkedhetnk egy gokart plyra is.

A vz f alkotrsze a kt tszgprofil, vkonyfal prseltacl zrtszelvny, melyhez ngyszgprofil hts vznylvny kapcsoldik. Ell 31 mm-es belscs tmrj, hagyomnyos felpts teleszkpvillk rugznak, a hts rugzs alapja az 511 mm hossz, acl lengvilla s a kzponti rugstag. lltsi lehetsg ugyan nincs, de a 75 kils kollgm alatt sem koppant be a tel, s a Budapesten oly ritka thibkon lgyan vitt t engem is. Kt szemllyel nem prbltuk. A mindssze 776 mm magas lsrl a kisebb termet motorosok lba is biztonsgosan ler.

Kttem eldjhez, az NSR125R-hez viszonytva a CBR125R 19 kilval kevesebbet nyom, mindssze 116 kg. A kis tmeg gpet nagyon knny pakolgatni, a hirtelen irnyvltst jl brjk a virsli mret kerekek. A hatklls nttt alu felnik formra sportosak, csak ht viccesen vkonyak. Az els kerkre egy 276 mm-es ktdugattys trcsafk jutott, norml llapotban elg hatkony ahhoz, hogy magban meglltsa a motort. A htst egy vszterhes szituciban fogtam komolyabb hasznlatba. Satut nyomva az egydugattys nyereggel szerelt 220-as trcsa szpen megfogta a htskereket, s mr farolt is ki, jobbrl megelzve a motort magt. Ezttal ez volt a lehet legjobb, ami trtnhetett velem. Az eset utn minden szitucit kihasznltam, hogy kicsit megfaroltassam a gpet, ezzel a frszt hozva a mindennapi kzlekedsbe befsult autsokra.

Egy hetes egyttlt utn azt kell mondanom, hogy a CBR125R vicces jszg. Az jdonslt motorosok, akiket mg ktnek jogostvnyuk korltai, nagyon fogjk szeretni. A fontos manverek, kanyarok, fkezsi s egyb kzlekedsi helyzetek begyakorlsra az egyik legjobb vlaszts. s mg egy dolog, ami a CBR125R mellett szl: nagyon-nagyon olcs. 699 ezer forintos rval pp annak a korosztlynak elrhet, akinek mg nincs rendszeres jvedelme.

Mszaki adatok:
Honda CBR125R
Kne:  396
Nem kne:  97
Motor: egyhengeres, ngytem, vzhtses, SOHC, hengerenknt ktszelepes
Lkettrfogat: 124,7 cm3
Furat x lket: 58 x 47,2 mm
Kompressziviszony: 11:1
Teljestmny: 13,2 LE 10 000 1/min-nl
Nyomatk: 10,1 Nm 8000 1/min-nl
Alapjrati fordulatszm: 1400 1/min
zemanyagellts: 28 mm-es toroktmrj VK karburtor
Vlt: hatfokozat
Els futm: 31 mm-es teleszkpvilla, 109 mm-es rugttal
Hts futm: kzponti rugstag, 120 mm-es rugttal
Fkek: 276 mm tmrj fktrcsa ktdugattys fknyereggel ell, 220 mm-es trcsa egydugattys fknyereggel htul
Kerekek: U keresztmetszet, hatklls alumnium felni
Hossz x szlessg x magassg: 1920 x 675 x 1070 mm
Villaszg/utnfuts: 25 fok/88 mm
Fordulkr sugara: 2,5 m
Tengelytv: 1294 mm
lsmagassg: 776 mm
Szabad magassg: 172 mm
Szraz tmeg: 116 kg
Feltlttt tmeg: 124 kg; az els kerkre 59 kg, a hts kerkre 65 kg jut
zemanyagtank trfogata: 10 l
ra: 699 000 Ft

 
mOcIzsRL
 
eSeMNyNaPtr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vllAlKoZSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
Ra
 
BeJeLeNtKeZS
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szrnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robog
chopper
tra
stb
nincs mocim
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!