mE
 
TeSzTeK, HReK....
 
VeRsEnYzkRL
 
rJ IdE!
 
rdI
Szuper Rdik!
 
cHaT
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Induls: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : Derbi GPR50

Derbi GPR50

  2005.04.04. 15:06

Egyszeren hihetetlen. Azt mr megszoktuk, hogy az ezres sportgpek kilezett harcban a legmenbb technikai megoldsokkal igyekeznek megfogni a vsrlkat. sszel Mnchenben azt is lttuk, hogy lassacskn ezek a brillins megoldsok tszivrognak a hatszzas kategriba is. De hogy minden nyalnksg benne legyen egy tven kbcentis utcai gpben - na ezt nem gondoltam volna.


A Derbi gyr trtnete:
Spanyolorszgban, Simeon Rabasa Singla kerkprjavt mhelybl indult tjra a Derbi 1922-ben, de a mopedek tmegtermelsre a msodik vilghbor vgig vrni kellett. A gyr ontotta a kiskbcentis motorokat egszen az 1977-es gazdasgi vlsgig. A msik hrom nagy spanyol gyrat, a Bultact, az Abellt s a Montest bekebeleztk a japnok, egyedl a Derbi tudott sajt talpn tovbbra is fennmaradni. A gyr specialitsa a kis kbcenti vlts motorblokk lett, ezzel a legfiatalabb korosztlynak is teljes rtk motorkerkprt tudnak knlni. A supermoto piac lehetsgeit is az elsk kztt ltta meg a derbi gyr, jelenleg k rendelkeznek a legnagyobb supermoto knlattal 50 s 125 cm3-es kategriban.
2001-ben a Derbi a Piaggio Grup tagja lett, ezzel j fejezet kezddtt a Derbi trtnetben. Megjult, s az j modern gyrban vente 50 000 euro-2 norms motor kszl - kt v garancival.

A spanyol gyr napjainkban a legmenbb a kis lkettrfogat motorok gyrtsa tern. A nagy szupersportgpektl veszi t a technikai megoldsokat, st nha megelzi azokat. A Derbi GPR50-et tavaly sszel, a Milni MotorShown mutattk be. A gyr tervezkzpontja a Barcelonia melletti Martorellesben szkel. A dizjnereket a Derbi 125-s GP motorja inspirlta, melyeket idn Jorge Lorenzo s ngel Rodrguez hajtott, szp sikerrel.

A Derbi s a versenysport
A Derbi trtnete sorn mindig nagy jelentsggel brt a versenysport. A gyr 18 vilgbajnoki gyzelmet, 8 konstruktri gyzelmet s 85 nagydjgyzelmet sepert be eddig. Idn a Caja Madrid Derbi Racing Team volt a Derbi hivatalos GP csapata a 125 cm3-esek kategrijban. Kt versenyzje - Jorge Lorenzo s Angel Rodrigez - az lbolyban hajtott egsz vben. Lorenzo hromszor is llt a dobog legfels fokra, s 179 ponttal a negyedik helyen vgzett a vilgbajnoksgban. A konstruktrk kztt ezzel a Derbi a negyedik a sorban.

Tesztnk kicsit bdsen kezddtt. A hazafel jl kihzatott motorbl - amikor a feljrn vrtam, hogy nyljon a kapu - gyans szagok csaptk meg az orromat. Kis lelkiismeret furdals kerlgetett, hogy taln tlhajtottam a motort, kilvezve a Derbi fordulatszm-tartomnynak fels hatrt. A szag azonban nem a motorbl jtt, hanem alla. Egsz pontosan az trtnt, hogy az ls al berakott gyri szerszmkszlet nem volt tl szerencssen rgztve, s lecsszott egszen a kipufogcsre, ahol a manyag tok azonnal olvadsnak indult. Az eredmny a fnykpen ltszik, a tanulsg pedig, hogy alaposan meg kell gondolni, mit tesznk a GPR50 lse al.

A motor formja plda rtk, 2003 szn mg egy lpssel a divat eltt jrt. A htszglet visszapillant tkr az egyik kedvencem, a htuljba integrlt cskszer irnyjelzvel. A fejidom is megfelel a kor minden kvetelmnynek. A szgletes formt nem kell magyarznom, de akad itt lgbelpt imitl rcs, s kt 55 wattos halogn fnyszr is. Az idomtart a hatkony slycskkents vgett szintn manyagbl kszlt.

A fejidom utn a tank - ha lehet - mg durvbb. A manyag tartly semmilyen ismert mrtani formhoz nem hasonlthat, mr-mr szobrszmvszi magaslatokba emeli a Derbit. Szerencsre a sok l s hepehupa mellett jutott hely a vezet trdeinek is. A hts is elismersre mlt, az lsidom al plt az k alak fklmpa. A dids htslmpa mr nem jsg, de gyri LED-es indexekkel mg nem tallkoztunk eddig. El is gondolkoztam, hogy kne nekem ilyen a Ducatira, csak ne lenne a szra ennyire merev.

Az lsek alakja - milyen meglep - szintn formabont. A combok kz kerlt az ls zra, ez csak els ltsra zavar. Az lsszivacs viszont elgg kemny, fl ra elg, hogy fszkeldni kezdjnk. A hts ls kln darabbl ll. A karvastagsg szivacsdarab sok jt nem gr, de kr is lett volna nagyobb figyelmet szentelni r. A rendszm nlkli 50 cm3-es motorral utast szlltani gyis tilos. Ha mr az lsnl tartunk, alla kandikl ki a kttem kipufogrendszer rozsdamentes aclbl kszl dobja, akrcsak a CBR600RR-nl.

Az idomok alatt a Derbi sajt fejleszts, 50 cm3-es motorblokkja dolgozik. A kttem egyhengeres motor 9 lereje gyorst 100 km/h sebessgig. Ebben a kategriban szinte kizrlag automata vltval szerelt motorokat-mopedeket tallunk, a Derbi 50 cm3-es vlts motorjaival piacvezet.
s negatv lmny ppen ezzel a vltval rt: a vltkar egyrszt magasan volt, emellett nagyon hossz ton kellett noszogatni magasabb fokozatba, ezrt bizony el kellett emelnem vltskor a lbamat a lbtartrl. Ha sikerlt eleget hznunk a karon, akkor mr minden simn ment. A fokozatokat hatrozottan vette - mind a hatot - felfel kuplungols nlkl is.

A GPR50 rugzsa a specilisan versenyzsre kszlt GPR80 versenymotorval azonos. Az alumnium vzba ptett SEBAC mrkj fordtott teleszkpok belscs tmrje 40 mm. A villahd masszv darab, a knnytsek ellenre finomnak kzel sem neveznm, az els futm egybknt egy hatszzas gp alatt is szpen muzsiklna. Stabilitsra csak egy sz van: nagyszer. Rendkvl jl kezelhet a kis motor, bntetlenl lehet bebortani a kanyarokba, a lnyeg, hogy ne engedjk a fordulatszmmr mutatjt a 8000 jelzs al.

A lgies kerekek 6x2 klls alumnium ntvnybl kszltek, hasonlan az Aprilia cscsszuper versenygphez, az RSV1000R-hez, igaz ott 5 pr kll van. Ell a 300 mm-es fktrcsa hatalmasnak tnik (az ezres gpek is megelgszenek 320 mm-essel), termszetesen ez is a vgtelensgig kiknnytve. A radilis fknyereg kt ve mg csak a versenygpek privilgiuma volt. 2004-re mr a legtbb ezres ilyen els fkkel kerlt az zletekbe. A hatszzasok kztt a GSXR600 volt az ttr, de jvre mr majdnem minden kzpkategris szupersport gp megkapja ezt a berendezst. De egy tvenes? A ktdugattys AJP nyereghez aclsodronyos fkcsn t ramlik a fkolaj a szintn radilisan mkd ffkmunkahengertl. Htul 180 mm-es trcsa egydugattys fknyereg ksretben tmogatja meggyzen az els fkrendszert.

A mszerfalra j rnzni, egy tveneshez kpest kifejezetten finoman kidolgozott, teljesen elektronikus egysg. A fehr kerek szmlapon forms szmok jellik a fordulatszm rtkeket. Sarkban kis LCD kijelz, innen az aktulis sebessg (nagyobb szmok) s a megtett kilomterek szma (kisebb szmok) olvashatak le. A kr szln sorakoznak a visszajelz fnyek, olajnyoms-vzhfok-tartalkbenzin-reflektor- index sorrendben. Az res fokozat visszajelzsre viszont elfelejtettek izzt beszerelni - pedig kne. Akad itt egy kis btyk is, megnyomsval vlaszthatunk a megtett kilomter, a napi szmll s az idmr ra kztt, de a kis LCD-rl rkezik a figyelmeztets a menetrendszerinti szerviz esedkessge fell is.

A GPR50 a kezd jogostvnnyal rendelkez, a motorsport vilga irnt rdekld motorosok rszre lehetsges alternatva. Aki mgsem a Derbi sportgpt vlasztja, valsznleg az ra miatt mond le a kbcenti kategriban plda nlkl ll high-tech megoldsok tmkelegrl.
A mindssze tvenes motor alapbl 100-zal kpes menni, amihez ha hozzadunk egy tuningolt httrpiaci karburtort, msik lnckerekeket, akkor a kis cszlink veszlyes fegyver lehet a vrosi forgalomban.

Mszaki adatok:
Derbi GPR50
Kne:  230
Nem kne:  94
Motor: egyhengeres, kttem, vzhtses
Lkettrfogat: 49,9 cm3
Furat x lket: 39,86 x 40 mm
Kompresszi viszony: 11,5:1
Max. teljestmny: 9 LE
zemanyag ellts: Dell'Orto PHVA-14 karburtor
Gyjtsi rendszer: elektronikus, C.D.I.
Indts: nindt
Vlt: hatfokozat
Kuplung: tbbtrcss, olajfrds
Kensi rendszer: automatikus, kln olajozs
Olajtartly: 1,5 l
Els futm: 40 mm-es belscs tmrj fordtott teleszkpvillk, 120 mm-es rugttal
Hts futm: kzponti rugstag, 110 mm-es rugttal
Gumik: ell 100/80x17, htul 130/70x17"
Fkek: ell 300 mm tmrj trcsafk, radilis felpts ktdugattys fknyereggel, htul 180 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereggel
Magassg: 1116 mm
Hosszsg: 1961 mm
Szlessg: 730 mm
zemanyagtank: 13 l
Szraz tmeg: 85 kg
ra: 849 000 Ft

 
mOcIzsRL
 
eSeMNyNaPtr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vllAlKoZSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
Ra
 
BeJeLeNtKeZS
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szrnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robog
chopper
tra
stb
nincs mocim
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!