Kawasaki KX250 s KX250F
2005.04.03. 13:14
A tkli krosszplyn alkalmunk volt kiprblni a Kawasaki 2005-s krosszgpeit.
Tl sok krt nem tudtunk teljesteni KX 250 kttem vaddisznval, s a KX 250F ngytemvel, ezrt inkbb hagyatkozzunk a gyr ltal vgrehajtott mdostsokra.
Kawasaki KX 250
- j KIPS: korbban a f s a segdszelep egytt mkdtette, emiatt a teljestmny 6-7.000 fordulat kztt egy pillanatnyi megtorpans utn jelentkezett. A szelepek fggetlen mkdse miatt a segdszelep csak azutn kezd el nyitni, miutn a f szelep mr teljesen kinylt. Az er sokkal lgyabb tmenettel jelentkezik, ezltal a teljestmnygrbe linerisabb, ami sokkal knnyebben kezelhet motorkarakterisztikt biztost. - A htvz jratok j utakon vannak elvezetve a hatkonyabb hts rdekben, fleg a kipufog hengernyls krnykn. Ez megelzi a tlhevls miatti teljestmnyvesztesget a hossz menetek alatt. - A henger felfogatsi szge 10-rl 5-ra cskkent. Emiatt hosszabb kipufog nylst lehetett kialaktani, ami fokozza a teljestmnyt a teljes fordulatszm tartomnyban. - A knny acl vzzal kapcsolatos legfontosabb mdostsa a villaszg mdostsa 27-rl 26-ra, melynek eredmnyekpp pontosabb s gyorsabb a kanyarvtel. - Az alumnium lengovilla formja vltozatlan maradt, de merevsge megntt, fokozva ezltal a stabilitst s a kezelhetsget. - Az tdolgozott vz szkebb a lbtartknl, gy karcsbb benyomst kelt a vezetben. - A magasabb lbtartk s a 15 mm-rel magasabb hts fkpedl tovbb nvelik a szabad magassgot. - Az j Kayaba villban elklntett kamrkban tallhat az olaj s a leveg, gy hossz motorozsok alkalmval is lland teljestmnyt nyjt. Az alacsony srlds tmtsek hozzjrulnak a finom mkdshez. - Az j Uni-Trak hts felfggeszts j kapcsoldsi arnyokkal illeszkedik az j vzhoz. - Az tdolgozott kormnyforma s a laposabb ls segti a pilta mozgst. Az lsmagassg 10 mm-rel ntt. - Az j lsburkolat tapads fels rsszel s sima oldalfallal rendelkezik, gy biztosan tartja a piltt, ha rl, s segti a mozgst, ha kill a lbtartra. - Az tdolgozott ls-lbtart tvolsg nagyobb szabadsgot nyjt a piltnak, mikor a lbtartn ll.
 Tovbbi vltoztatsok: - 249 cm3-es, vzhtses, kttem, egyhengeres erforrs. A fm hengerfejtmtst O-gyrs konstrukci vltja fel a jobb tmts s pontosabb illeszkeds rdekben. - j szvrs kialakts: a rs hossza s szge megvltozott a hatkonyabb szvs rdekben. Az blt rs kiml szge szintn mdosult. - j membrn szelep: mdostott design a mg jobb gzreakci rdekben. - A leveg szvcs formja illeszkedik az tdolgozott karburtor tarthoz. - A tgulkamra mretei s konstrukcija megvltozott, nvelve a teljestmnyt. - Az tdolgozott dugatty j gyri s hornyai megakadlyozzk a gyr kiugrst. - A kuplung kiemel tengely s kar mdosult, a kiold mechanizmus a genertor burkolat mg kerlt. - A vlts mg jobb lett, ksznheten az 5. fokozat s a vghajts tengely bonyolult vjatainak. A vlttengely tgrgs csapgyat kapott, gy mg jobban rezhet a vlts. - Az j vzpumpban j munkakerk s tdolgozott tttelek gondoskodnak a mg hatkonyabb keringetsrl. - Az j forgattyshz miatt az albbi burkolatok vltoztak meg: lnckerk burkolat, kls/bels kuplungfedelek, vzpumpa burkolat. - A genertor fedl manyagrl magnziumra vltozott, fokozva a gp kls megjelenst. - Az tdolgozott karburtor belltsok, s az j felfogats miatti egyenesebb beramls eredmnyekpp a gzreakci javult. - A ht nagyobb lett a mg hatkonyabb hts rdekben. - A gyjtst tovbbfejlesztettk, nagyobb kondenztor, a slycskkents rdekben a genertorba beptett regultor, j llrsz, s j tekercsels a fbb jellemzi. A gyjtsid az j erkarakterisztikhoz lett hangolva. - Az j gyertya kisebb testtel s elektrdval, ms formval s anyaggal cskkenti a slyt, s megknnyti a karbantartst. - Az j, knnysly gyjttekercs sokkal kompaktabb, mint eldje. - A gyjtstekercs primer csatlakozi vzll kialaktsk a megbzhatsg nvelse rdekben.
 Egyb jellemzk: - A benzintank betlt 37 mm-rl 46 mm-re ntt, a knnyebb tankols rdekben. - A kuplungkar menet kzben is llthat rendszer. - Az j lbtartk szlesebbek s jobb tapadst biztostanak a lbnak. - Az j els fkkar jobban adagolhat. - A szlesebb kormnyfelfogats (90-rol 97 mm-re) segt megelzni a kormny elhajlst. - A kuplungkbel klso burkolata polietilnrl teflonra vltozott, ezltal cskkentve a srldst. - A gzbowden simbban jr, s ezltal jobb visszajelzst nyjt. - A knnyu DID els felni s a knny kllk cskkentik a rugzatlan tmeget. A hts felni j keresztszelvnye is a knny slyt clozza meg. - A villa s a hts rugstag felfogat csavarok, s az j hts ffkhenger szintn a knnyebb sly rdekben lettek kifejlesztve. - Az els villa rgzto csavarok helye megvltozott a fels villahdnl a knnyebb karbantarts s ersebb felfogats rdekben. - Az j anyagbl kszlt els fkbett jobban adagolhat, s nagyobb teljestmnyt is nyjt. - A lncvezet grg mostantl kt csapggyal rendelkezik a tartssg rdekben. - A hts segdvznak nagyobb lett a fels felfogatsi konzolja. - Az opcionlis blokk alkatrszek kz tartoznak: karburtor tuning, gyjts rotor klnbzo bels slyokkal, nagyobb, 14 fogas lnckerk, s klnbzo hrtk gyertyk. - Az opcionlis futm alkatrszek a kvetkezk: 20 colos els kerk, tmr fktrcsk, egy sor alumnium s acl hts fogaskerekek, klnbz villa s hts rugstag rugk, els/hts kerk alkatrszek.
Kawasaki KX 250F
 A tavalyi modellhez kpest a kvetkezk vltoztak a ngytem gpen: - Az alacsony s kzepes tartomnyban ersebb lett a gzreakci, ksznhet mindez az egyenesebb kipufog portnak s a szv s kipufog rsek kiszlestsnek. - Az jraprogramozott gyjtstrkp fokozza a magas fordulaton leadott teljestmnyt - br a tkli homokos plyn inkbb azt tapasztaltuk, hogy magas fordulaton nem tol a gp - A leszablyzsi gyjtselvtel megvltozott, gy lgyabban veszi el az ert, ami javtja a motorkarakterisztikt magas fordulatszmon. - A kuplungban kevesebb srld elem (48-rl 36 cskkent a szmuk) biztostja a mg direktebb mkdst/visszajelzst. - A jobb s bal oldali raditorok 40 mm-rel hosszabbak, a hts ez ltal hatkonyabb, az erforrs tartsan kpes leadni teljestmnyt. - Az els villban j, alacsony srlds tmtsek kaptak helyet, melyek lgyabb reaglst biztostanak az sszenyomdsi fzisban. - A fels cs vastagsga 2,6-rl 3,2 mm-re ntt fokozva ez ltal a kezelhetsget. - Menet kzben llthat mechanizmust kapott a kuplungkar.
 Egyb jellemzk: - A karbantartst megknnytend a vzpumpa borts s az olajbetlt sapka mostantl kt kln rszbl ll. - Az j lbtartk szlesebbek s jobb tapadst biztostanak. Az tl ugyanakkor rvidlt, ami jobb kanyarodst biztost. - Az j els fk kar pontosabb visszajelzst ad. - Az j lsburkolat tapads fels rsszel s sima oldalfallal rendelkezik, gy biztosan tartja a piltt, ha rl, s segti a mozgst, ha kill a lbtartra. - A szlesebb kormnyfelfogats (90-rl 98 mm-re) segt megelzni a kormny elhajlst. - Az els villa rgzt csavarok helye megvltozott a fels villahdnl a knnyebb karbantarts s ersebb felfogats rdekben.
 - A kuplungkbel kls burkolata polietilnrl teflonra vltozott, ezltal cskkentve a srldst. - A gzbowden simbban jr, s ez ltal jobb visszajelzst nyjt. - Az j anyagbl kszlt els fkbett jobban adagolhat, s nagyobb teljestmnyt is nyjt. - A villa s a hts rugstag felfogat csavarok szintn a knnyebb sly rdekben lettek kifejlesztve. - A lncvezet grg mostantl kt csapggyal rendelkezik a tartssg rdekben. - Egy sor blokk alkatrszt dolgoztak t a megbzhatsg/tartssg rdekben: specilis megmunkls a 3-4. fokozat fogaskerekein, megerstett lgszrhz, j kuplung rug anyag, j kipufog burkolat s konstrukci, sokkal merevebb vzpumpa borts. - Opcionlis blokk alkatrszek: 40 mm-rel rvidebb (s ez ltal knnyebb) ht a rvid versenyekre, klnbz bels slyokkal rendelkez gyjt rotor, kzi dekompresszor kar, kisebb 12 fogas lnckerk. Az opcionlis futm alkatrszek vltozatlanok az idei vre. MSZAKI ADATOK
Kawasaki KX250 s KX250F
Kawasaki KX250 Motor Tpus vzhtses, kttem, 1 hengeres, KIPS szelep Lkettrfogat 249 cm3 Furat x Lket 66.4 x 72.0 mm Srtsi viszony 10.2:1 (alacsony sebessgnl), 8.9:1 (nagy sebessgnl) Vezrls 6 szirmos karbonszlas forgattyshz membrnszelep Karburtor Keihin PWK 38S Gyjts digitlis CDI Indts berugkar Olajozs keverk, 32:1 Ertvitel Vlt 5 fokozat Szekunder hajts lnc Primer tttel 3.200 (63/21) Fogaskerk tttelek: egyes 1.800 (27/15) kettes 1.437 (23/16) hrmas 1.176 (20/17) ngyes 1.000 (21/21) tdik 0.869 (20/23) Vgtttel 3.923 (51/13) Kuplung Tbbtrcss, olajfrds Vz Tpusa hdvz nagy szaktszilrdsg aclbl Futm Felfggeszts: els 48 mm-es fordtott teleszkpvilla, llthat hz s nyomfokozat (16-16 fokozat) hts Uni-Trak rendszer, llthat hz s nyomfokozat (16-16 fokozat), teljesen llthat rugelfeszts Rugt: ell 300 mm, hts 310 mm Gumi els 80/100-21 51M hts 110/90-19 62M Villaszg 26 Utnfuts 105 mm Kormnyelfordtsi szg 42 / 42 Fkek Els 1 db szgyazs 250 mm-es trcsa, ktdugattys fknyereggel Hts 1 db 240 mm-es trcsa, 1 dugattys fknyereggel Mretek Hossz 2185 mm Szlessg 840 mm Magassg 1265 mm Tengelytv 1480 mm Szabad magassg 340 mm lsmagassg 965 mm Szraz sly 97 kg Tank 8.2 liter Teljestmny Legnagyobb teljestmny 58.2 LE (42.8 kW) / 9.000 ford. Legnagyobb nyomatk 50.5 Nm (5.15 kgf*m) / 8.000 ford.
Kawasaki KX250F Motor Tpus vzhtses, ngytem, 1 hengeres Lkettrfogat 249 cm3 Furat x Lket 77.0 x 53.6 mm Srtsi viszony 12.6:1 Szelepvezrls DOHC, 4 szelepes Karburtor Keihin FCR37 Gyjts digitlis AC-CDI Indts berugkar Olajozs knyszer-olajozs, flszraz karteres Ertvitel Vlt 5 fokozat Szekunder hajts lnc Primer tttel 3.350 (67/20) Fogaskerk tttelek: egyes 2.142 (30/14) kettes 1.785 (25/14) hrmas 1.444 (26/18) ngyes 1.200 (24/20) tdik 1.052 (20/19) Vgtttel 3.692 (48/13) Kuplung Tbbtrcss, olajfrds Vz Tpusa hdvz nagy szaktszilrdsg aclbl (D-formj csvek a fels rsznl) Futm Felfggeszts: els 48 mm-es fordtott teleszkpvilla, llthat hz s nyomfokozat (16-16 fokozat) hts j Uni-Trak rendszer, llthat hz s nyomfokozat (16-16 fokozat), teljesen llthat rug-elfeszts Rugt: ell 300 mm, hts 310 mm Gumi els 80/100-21 51M hts 100/90-19 57M Villaszg 26.5 Utnfuts 110 mm Kormnyelfordtsi szg 42 / 42 Fkek Els 1 db szgyazs 250 mm-es trcsa, ktdugattys fknyereggel Hts 1 db 240 mm-es trcsa, 1 dugattys fknyereggel Mretek Hossz 2170 mm Szlessg 840 mm Magassg 1270 mm Tengelytv 1475 mm Szabad magassg 340 mm lsmagassg 960 mm Szraz sly 92,5 kg Tank 7,5 liter Teljestmny Legnagyobb teljestmny 43,1 LE (31.7 kW) / 11000 ford. Legnagyobb nyomatk 28.7 Nm (2.93 kgf*m) / 8500 ford.
|