mE
 
TeSzTeK, HReK....
 
VeRsEnYzkRL
 
rJ IdE!
 
rdI
Szuper Rdik!
 
cHaT
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Induls: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : Honda CBR1000RR

Honda CBR1000RR

  2005.04.03. 13:11

Miutn tavasszal elksztettk fotsorozatunk az orszg akkor mg egyetlen Honda CBR1000RR-jrl, kvncsian vrtuk, hogy mit tud a gp, amikor mr nem csak a fnykpez lencsjn keresztl szemezgetnk egymssal.

Miutn tavasszal elksztettk fotsorozatunk az orszg akkor mg egyetlen Honda CBR1000RR-jrl, kvncsian vrtuk, hogy mit tud a gp, amikor mr nem csak a fnykpez lencsjn keresztl szemezgetnk egymssal.

A kzelmltban alkalmunk nylt a CBR-t kicsit kifaggatni, hogy hogyan brja a Hungaroring s kishaznk kzthlzatnak megprbltatsait. A Fireblade legutbbi kt tpusa a 929 s 954 RR sikertelenl vettk fel a harcot a konkurencia nagyobb hengerrtartalm, ersebb gpeivel szemben, ezrt a Hondnl a mrnkk egy teljesen j fejleszts, immr 1000 kbcentis vas terveit szvgettk.


A vgeredmny ismert, a Honda tavasszal piacra dobta az eddigi leglesebb tzpengt, a 170 lers CBR 1000 RR-t. Valentino Rossi s motorja tavalyi sikereit elnzve, nem csoda, hogy a 600 RR utn, az 1000-esen szintn az RCV 211 vonalai ksznnek vissza, gy a CBR tulajdonosok akr GP mennek is rezhetik magukat, legalbbis ami a designt illeti. Annak rdekben, hogy a motor ne csak designjban, hanem menetteljestmnyben is hasonltson az RCV-re, a mrnkk egy sor, a versenysportbl mr jl ismert alkatrsszel lttk el a szrnyas fejvadszt. Ide tartoznak a radilisan szerelt fknyergek s fkmunkahenger, a Unit Pro Link hts felfggeszts, a gyorsan szerelhet kazetts vlt, a vilgjdonsgnak szmt elektronikusan vezrelt kormny-lengscsillapt, mind-mind egyenesen a versenyplyrl. Mindemellett teljesen j fejleszts a 170 lers blokk, amiben a hengerek furata ugyan maradt a rgi (75 mm), de ezen kvl szinte mindent tterveztek a fejlesztk. j az alumnium kompozit vz, j a lengvilla. Rviden, j az egsz!


Azutn, hogy elhoztuk a gpet, szoks szerint krbejrtuk, szemrevteleztk a paript. Mit is mondjak, nem volt pp szalonllapotban. Ell az indexek krl az idomok sszetrve, a tankborts fnyezse kifakulva, a hts lmpa burja ragasztszalaggal rgztve. Mg nem is mentnk vele szinte egy mtert sem, s rgtn talltunk valamit, amit kritizlni lehet. Mgpedig a fnyezs minsgt, s az els indexek rgztsnek tervezsi hibjt, hiszen olyan hlyn van a felfogatsuk megoldva, hogy ha eldl a motor, az indexek kitrik az idomot a rgztsk krnyezetben. Errl sajnos neknk is sikerlt meggyzdnnk, amikor a fotzs alkalmval a gp vletlenl az oldalra borult, tovbbi idomrepedst, plusz egy trtt kuplungkart generlva. Zrjelben megjegyzem, hogy a kuplungkar azrt trtt le olyan knnyen, mert el van gyengtve egy bizonyos helyen, hogy ilyenkor azon a ponton trjn, megvva ezzel a hidraulikt, minket pedig a nagyobb kiadsoktl.

Autplya esben
Orszgti teszt gyannt elvittem a Mtrba a kicsikt. Visszafele Pardsasvron kezdett el esni az es s egszen Pestig kaptam az gi ldst. (Ez egybknt az az emlkezetes vihar volt, amikor Miskolcon tojs nagysg jg esett) Az autplyn aztn volt alkalmam megtapasztalni a 170 ler s az aquaplaning kombincijt. 160-as norml tempban verettem, amikor egy vztfolyson a hts kerk elkezdett kielzni. Mindez rviden gy zajlott le: a motor felbg, a gp meg szp lassan kezd keresztbellni, mivel a hts kerk egyhn szlva gyorsabban forgott, mint az els. Elgg beparztam, s lelki szemeimmel lttam, ahogy megfekszem s csszok az aszfalton. Szerencsre nem kezdtem el kaplzni sem fkezni, csak visszaengedtem a gzt, a motor pedig visszatncolt normlis nyomvonalba. Mindez kb. 5 msodpercig tartott. Innentl visszavettem egy kicsit, s 120-al csorogtam tovbb Pestig, de jl az eszembe vstem, hogy esben autplyn nem tpem tbbet. - Sas
A motor egybknt klsleg rendben van, klnsen fekete sznben tetszik. Az ls al hzott kipufog nemcsak hogy jl nz ki, de praktikus is, mert ha eldobod a vasat, kisebb esllyel vgzi majd a kukban, mint hagyomnyos testvrei. Egyetlen htrnya ennek az elrendezsnek, hogy az ls al ezentl mg a vlts alsgatyt sem tudod bepakolni. A versenymotorok computereit idz mszerfal nem klnsebben szp, viszont minden fontos informcirl tjkoztat, st a tulajdonosok rmre mg az aktulis zemanyagszintet is kijelzi.
Mivel idelis krnyezet a motorok tesztelshez (s nem utols sorban kzel is van) a Visegrd, Lepence, Szentendre fle misztikus hromszg, ezrt a CBR-el is clba veszem az emltett szakaszt. Mr az els mtereken otthon rzi magt az ember a motoron. Az lshelyzet knyelmes, mr amennyire ez egy sportmotortl elvrhat, a kezelszervek kzre llnak, a vlt a Hondtl megszokott precizitssal veszi a fokozatokat. A futm utcra szerintem tkletes, nem tl kemny, aminek nagyon fognak rlni azok, akik az orszgti motorozst rszestik elnyben. Az egyenes futs plda rtk, a kanyarokban pedig szpen kveti a szmra kijellt veket mindaddig, amg el nem szmoljuk magunkat, s vet nem szeretnnk mdostani. Ilyenkor hiba a fejlett dupla fvks befecskendez rendszer, nehz gy elvenni illetve rtenni a gzt, hogy a motor ne drasztikus vmdostssal vlaszoljon.
A blokk nagyon kezes jszg, a japnok gy terveztk, hogy mg a fakez madrijesztk is elboldoguljanak a 170 lers teljestmnnyel. 4000-es fordulatszm alatt ne szmts semmire, felette a teljestmny-leads egyenletes, mr-mr tlzottan felhasznlbart mdon jelentkezik a power. Az egsz fordulatszm-tartomnyban arra szmt az ember, hogy na akkor majd most jn a hipertrugrs, s mindjrt egy msik dimenziban tallom magam, de csak nem jn az az ugrs, helyette viszonylag hamar leszablyoz a motor. Ez nem azt jelenti, hogy nem megy a gp, mert megy, hanem azt, hogy az elbb emltett befecskendeznek hla, nincsenek lyukak a teljestmny-leadsban. A fkek mindig is a mrka erssgei kz tartoztak, s ezzel a hagyomnnyal idn sem szaktottak a gyrnl. Olyan jl adagolhat lineris fkervel rendelkeznek, hogy lmnyszmba megy a mozgsi energia felemsztse.


Mint ahogy a bevezetben emltettem, alkalmunk nylt plyn is vallatra fogni a bringt. A knyelmes futm az utcn kifejezetten elnys volt, a Hungaroringre azonban nyeklett-nyaklott a gp emiatt (valsznleg elttnk eltekergettk a gyri belltsokat). Az els futmvet a kanyarbejratoknl nagyon bizonytalannak reztk, gy inogott, hogy az els pr krben azt hittem, mindjrt elmegy az eleje. Igaz, ez a jelensg csak egy bizonyos dlsszg felett jelentkezett, ha lapon volt a gp, akkor mr olyan, mintha zsinron hznk.
Az vvltsoknl, csakgy, mint utcn, nagyon finoman kell jtszani a gzzal, mert lefektetett motornl a darabos gzreakci miatt, knnyen letrhetnk az idelis vrl. A hts futm gyri llapotban valamivel kemnyebb, kzel sem nyjt olyan bizonytalan rzst, mint az els traktus. Azrt, hogy visszavltsoknl ne pattogjon be olyan knnyen a htulja, rdemes megemelni kicsit a fordulatot (mi 3000-re emeltk), mg akkor is, ha visszakapcsolskor gzfrccst adunk neki. A 20 perces menet utn, ignybevettk Szab Attila szaktudst, s kicsit babrlva a gyri belltsokon, sokat javult a gp viselkedse. Biztos vagyok benne, hogy ha az embernek van egy kis ideje tekergetni a futmvet, akkor plyra is meg lehet tallni a megfelel belltsokat. Mivel a blokk felhasznlbart hangols, ezrt alacsonyabb fordulaton elg nyomatkhinyos, ha haladni szeretnnk, rdemes a fordulatszmot 10.000 krnykn tartani. Viszonylag alacsony fordulaton szablyoz le az elektronika, pont akkor, amikor az ember azt vrn, hogy a blokk rtesz mg egy szvlapttal.


Onnantl kezdve, hogy kitapasztaltuk a gp viselkedst, mr igazi lmnymotorozsban volt rsznk. A rendkvl j els fknek ksznheten, hamar eltrt bellem a vadszsztn, egyfolytban azt vrtam, hogy mikor szrhatok be valakinek fktvon. Azt pedig, hogy nem igazn megy a gp, nem sz szerint kell rteni, ha a vltn zongorzva megfelel fordulaton tartjuk a hajtmvet, akkor igen gyorsan kzeledik a clegyenes vge.
Vgeredmnyben egy igazn knnyen kezelhet, bartsgos gpet sikerlt megismernnk a CBR szemlyben. Br jmagam, vgre egy kompromisszumokat nem ismer, vrbeli fenevadra szmtottam a Hondtl, mgsem csaldtam nagyot, amikor kiderlt, hogy a gyr a tle megszokott mdon, inkbb a knnyen kezelhet, bartsgos sportmotor vonalon nyomul tovbb. A motort kzvetlenl a ZX-10R utn teszteltk, gy valban rezni lehetett, hogy a kawa erejvel nem veheti fel a versenyt, m utcai hasznlhatsgban fellmlja azt.

Tompi

Msodvlemny by Cslk
A tesztpldny szp piros-fekete sznben tndkltt. A gondos Hondsok le is mostk, lnc lekezelve, tk j fkbettek, a Diablo Corsa-bl mg maradt egy kicsi, de azrt mr elg egyenes volt a futfellet. Ha igaz a gyan, akkor mind a 7000km-t ezzel az bronccsal tette meg, ami elg szp teljestmny (ha mr 1x volt cserlve, akkor nem tl szp teljestmny). Szval a HONDA Hungary-nl azrt gy nz ki, hogy van gazdja a tesztmotoroknak is. A beszerzett idomsrlseket mg nem orvosoltk (mindkt oldalra el volt mr dlve llhelyzetbl): mindkt index mellett az idom kiss beszakadva, a bal tkrrel mr levehettek 1-2 autt a dugban, mert az is el volt repedve. Csak gy, mint a hts lmpabra.

Az riember aki a pacit tadta, udvariasan j utat kvnt s eltnt. Egyedl maradtunk az udvaron. Kzelrl egyrtelmen szebben nz ki, mint az ezres kawasaki. Nem csak a dizjnra kell gondolni, mert az kinek bejn, kinek nem. Minden vezetknek, csnek megvan a helye, nem csak gy "vletlenl" kanyaroduik pp rra a blokk oldaln. A Pro-link lengvilla nagyon szp. Oldalrl j magasnak tnik a feneke a rejtett dobok miatt, amirl a flelmekkel ellenttben az derlt ki, hogy nem melegti szreveheten a hts lsen egyenslyoz egyn lept. Szval nem kell parzni. Ahogy rl az ember, az azrt fltnik, hogy a Yamaha-Kawasaki proshoz kpet magasabb a plexi, valszeg jobban fog vdeni. Meg kell azonban emlteni, hogy nem egy drga darab, igen hamar karcoldik. A mszerek kicsit puritnak s kubistk, a kezelszervek, gombok meg egyenesen sdi-gagyi kategriba sorolhatk (pl. a mszerfalon a nullzs s a kijelz funkcivlt gombjn a felirat egyltaln nem olvashat, mivel a fekete gumi gombokba fekete dombornyomssal brtk rendeltetsket felrni - rhej; a piros start/stop gomb kicsit olyan napsztta UV-koptatta "mindjrt elrepedek" 70-es vekbeli dizjnnal prbl kedveskedni a cirka 3.35 millt kipenget tulajnak - ez is rhej; ne is beszljnk a tkrket tart csavarokrl, amiket a rozsda mr elkezdett rgicslni...). Az risi fordulatszmmr 11.500-tl piros - titokban tbbet vrtam, br mr december ta tudom hogy ennyi, csakht a tbbi kategriatrshoz kpest...

Stabil egygzon utazva a fordulatszmmr mutatja egy kicsit Parkinson-kros hangulatban rezonl az pp aktulis rtk krl, illetve jobban megfigyelve a mszerfal rezonl s nem a mutat -ez egy kicsit olyan ETZ-s. A nyereg alatt elfr az aznapi koton elltmnyom meg egy vkonyabb brifk s ksz.
Indts utn szp egyenletes-morgs, de nem tl extrm hang tr el az ember segge all (... mrmint rtitek, a motorbl...). Az lspozci nem tl fekvs, a markolatok inkbb furcsn alacsonyan, de egyszersmind elgg a trdhez kzel helyezkednek el. Ebbl 20 perc utn mr az jn le, hogy a derekam ugyan nem frad, de a csuklm az elgg. Lbak nincsenek nagyon sszehajtogatva. Az ls bortsa olyan, hogy a brcucc tapad rajta, gy helyezkedshez kicsit el kell emelkedni. A tesztpldnyon a gznak kicsit nagy volt a holtjtka, gy visszavltsoknl elszr mindig kisebb frccsket tudtam adni, mint szerettem volna.
Elinduls olyan mint a Kawwal, de mg ertlenebbnek tnik a cjg. Egsz 3000-ig gurulgatva olyan a blokk hangja, mintha V2-es lenne, hasonlan is rz, kicsit lefullads rzst kelt. 5000-nl kvr gzt hzva mg mindig nincs elg er, a motor hangja is olyan, mintha nem llegezne rendesen. 6000-tl aztn elindul rendesen. Hzatva egszen tiltsig sehol nem rezhet elementris szakts, szinte egyforma ervel hz. Itt is vrtam mg valamire, de nem jtt. Pedig az rzs kicsit csalka, mert 2-ben ekkor mr 190 krl haladunk s igazn nem tartott sokig a dolog. Mgis enyhe csalds, hogy ez lenne a brutl ers ezres? Ja s az errl, a marketing-szmokrl: a forgalmiban 112kW van teljestmnynek megjellve, am,i ugye azrt messze van a 170 lovacsktl s kzelebb a 150LE-hez. Persze lehet hogy ez is ugyanolyan fals informci.

Kivittk a H.ringre egy kicsit megtaposni, ekkor kerltek r a Pirelli SuperCorsa abroncsok. Htulra 180/60-as kerlt fl, ami kiss megemelte a fenekt a motornak, s gy a hegyesebb villaszg miatt azonnal gy viselkedett lass kanyarokban, mint a ZX10R: rendesen ellen kellett tartani a kormnynak hogy megakadlyozzam az els kerk benyaklst. A szriagumival ennl jval bartsgosabban viselkedett. Az els nhny krt megtve a plyn mg a gyri gumikkal az volt az rzsem, hogy na ezt a Diablo Corsa-t is csak reklmozzk itt nekem, kzben meg nem merem rbzni magam, mert olyan instabil rzsem van a gyors kanyarokban. Sas megtallta a motoros iskolban Szab Attilt, s megkrte, hogy nzze mr meg a futm-belltst, mert mi csak gnyolnnk rajta, meg htha tud valami jobbat produklni plyra. Megnyomogatta ell-htul, csavart rajta mindentt, s a kvetkez krket (mg mindig gyri gumi) mr tarkig r vigyorral tettem meg: a bizonytalansg elmlt, most mr j volt az a Diablo Corsa is :o) Kln ksznjk Attilnak a segtsget. Remljk nemsokra gumit is ilyen profin cserlnnek a motoros iskola szereli. Egyszval a futm erre a szupersport kategrij motorra elg puhny. Az is lehet, hogy tesztmotor rvn el lett csavargatva, de szerintem akkor egyrtelmen kemnytettek volna rajta...
Rkerlt nagynehezen a plyagumi is a felnikre, ezekkel mr hlyebiztosan lehetett hastani a mi tudsunkkal. Br nekem gy mr jnak tnt a motor stabilitsa, de a Kawasaki egyrtelmen jobb volt, jobban lehetett rezni, hogy mi trtnik az aszfalt s az abroncsok kzt. Azt is el kell mondani, hogy a Honda viszonylag knnyen terelgethet, de nincs az a knnyedsg a hirtelen irnyvltsokban, mint a Kawasakinl. Persze pro s kontra: a Kawa meg emiatt rzza az stkt.
Kanyarokbl kigyorstva ha elbaltztam s 6000 al esett a fordulat, nem tl hatrozott volt a kigyorstsi kpessg az j Blade-nek. Az meg kln szar, hogy ezen a motoron nem is talltunk olyan fordulatszm-tartomnyt, ahol ne rntott volna motorfk utn gyorstva. A motorfk ereje kicsit drasztikus. Ha nem tud az ember odafigyelni, hogy vgig gzzal kanyarodjon s csak apr gzelvtellel korrigljon, akkor a hirtelen motorfk egyszeren berntja a motort a kisebb vre. Ez elg szar rzs, s annak ellenre jelentkezik, hogy az alapjrat majd 3000-re fl volt emelve.

Azrt hogy a pozitvumokat is emltsek: a fk iszony j. Bvebben iszony kurvaj. Nagyon jl lehet szablyozni a fkert, kis ervel kezelhet a metl nagy harapst produkl, radilisan elhelyezett dugattyt mozgat kar. A hts fk viszont tk felejts. Utcn mg hasznlhat s viszonylag ers is a Kawasakihoz kpest (lmphoz bellva pl. csak ezt hasznlva rendesen meg lehet llni), de mivel Honda slya jobban az els kerkre van koncentrlva, plyn azonnal becsvl a segge mg finoman a pedlra lpve is. Inkbb egyltaln nem hasznltam. Az els tengelyhez kzelebbi slypontnak s a tbbi ezreshez kpest tlag plusz 9 kg-nak ksznheten ez a motor nem emelgeti gy az elejt, plyra taln jobb is.
A msik pozitvum, hogy a kormny hall nyugodt, Egyszer sikerlt csak kihozni a sodrbl, de akkor is inkbb csak egy enyhe borzongs futott vgig a markolatokon keresztl a karomon, mint konkrt szitls. Ez a Budafoki ton faszn rtpett gznl volt. Amgy semmi. Sosem reztem, hogy nehezen lehetne a kormnyt forgatni, mint pl. egy jl felcsavart kormnygtl esetben. Nekem mindenhol j volt.
sszegezve a lertakat hasonltsuk ezt a motort inkbb a tavaji Blade-hez: kicsit ersebb (de ne vrjunk valami eszelsen sokkal jobbat), nem rzza a fejt, kicsit meghzott, jobb rajta a fk, puhbb a futm (ezt csesztk el a legjobban), ls alatt van a kirfi s most mr majdnem 160-ig tart az egyes - ami vlemnyem szerint a legnagyobb llatsg, mert lehet, hogy plyn kicsit jobb gy (br n ezt nem tudom rzkelni), a mindennapi kzlekedsben viszont 1xen htrltat, nem hasznlhat jl. Minden j ezres ilyen, lehet hogy muszj lesz megszokni.

MSZAKI ADATOK

Honda CBR1000RR


Motor: soros ngytem, ngyhengeres, 16 szelepes, vzhtses
Lkettrfogat: 998 cm3
Furat x lket: 75 x 56,5 mm
Kompresszi: 11,9:1
Teljestmny: 172 LE / 11 250 1/min
Nyomatk: 115,1 Nm / 8 500 1/min
zemanyagellts: PGM-DSFI elektronikus benzinbefecskendezs
Vlt: 6 sebessges
Els futm: 43 mm-es fordtott teleszkpvilla, fokozatmentesen llthat elfeszts, hz s nyomcsillapts
Hts futm: Pro-Link rendszer, 13 lpsben llthat elfeszts s fokozatmentes nyom s hzcsillapts
Els fk: 310 mm-es duplatrcsa, ngydugattys radilis fknyergekkel
Hts fk: 220 mm-es trcsafk, egydugattys fknyereggel
Els kerk: 17 x 3,5" mret hromklls, alumniumntvny
Hts kerk: 17 x 6,00" mret hromklls, alumniumntvny
Hosszsg: 2025 mm
Szlessg: 720 mm
Magassg: 1120 mm
Tengelytv: 1410 mm
Villaszg: 2345'
Utnfuts: 102 mm
Hasmagassg: 130 mm
lsmagassg: 820 mm
Szraz tmeg: 179 kg
zemanyagtank: 18 l

 
mOcIzsRL
 
eSeMNyNaPtr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vllAlKoZSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
Ra
 
BeJeLeNtKeZS
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szrnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robog
chopper
tra
stb
nincs mocim
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!