Honda CB 600 F Hornet
2005.04.03. 13:08
Azt hiszem, hogy sokan megkveznek majd minket rte, hogy eddig vrtunk a cikk megrsval, de gy gondoltam, hogy jobb ksbb, mint soha alapon, feloldozst nyerhetnk bneink all. Mg tavaly valamikor lehetsget kaptunk egy Honda CB 600 F Hornet tesztelsre, amirl most szeretnk beszmolni nektek.
Azt hiszem, hogy sokan megkveznek majd minket rte, hogy eddig vrtunk a cikk megrsval, de gy gondoltam, hogy jobb ksbb, mint soha alapon, feloldozst nyerhetnk bneink all. Mg tavaly valamikor lehetsget kaptunk egy Honda CB 600 F Hornet tesztelsre, amirl most szeretnk beszmolni nektek.
A kilencvenes vek kzepe tjn egyre nagyobb igny jelentkezett a htkznapokon is jl felhasznlhat, olcs vrosi bringk irnt. 1995-ben ezt a piaci rst igyekezett kitlteni a Suzuki, GSF 600 Bandit nvre keresztelt modelljvel. 98-ra a tbbi japn gyrt is felismerte a lehetsget, amit az j kategria knlt szmukra, gy a Yamaha a Fazert, a Honda pedig a Hornetet lltotta csatasorba, a csupasz hatszzasok versenyben. A Honda Hungary-nek ksznheten neknk egy 2003-as, modellfrisstsen tesett hatszzas Hornet jutott osztlyrszl. Mivel a korbbi vjratokrl nincsenek tapasztalataink, gy azt sajnos nem tudjuk eldnteni, hogy mennyit fejldtt a bringa 2002 ta, viszont azt meg tudjuk osztani veletek, hogy neknk mennyire tetszett az j vltozat.
A kls vajmi keveset vltozott a kezdetek ta, a legszembetnbb vltoztats taln az, hogy a kipufogvd burkolatrl eltnt a lyukazs, de a gyr formatervezi itt nem lltak meg, hiszen akkor nem lenne mirt fizetni ket, gy 2003-ra ferdn lecsaptk mg a kirffent vgt, egy kicsit nagyobb tankot lmodtak a gpre s egy j, ktizzs fnyszrt akasztottak az elejre. Az emltett eszttikai mdostsok hatsra a kis ldarzs szerintem jobban nz ki, mint eldje, vonalai letisztultak s meg merem kockztatni azt is, hogy a 2003-as kategriatrsaival ellenttben, illetve az olcsbb gpekre nem jellemz mdon, a kis Hornet, mr valamifle egynisggel is rendelkezik. Nehz elmondani, hogy valjban mi az oka ennek, de van ebben a bicajban valami kis csibszsg, amit a tbbi gphez nem mellkelnek a gyrtk.
A Hornet, erforrst a 97-es CBR 600 F-tl (PC 31-es tpus) rklte. Mint az egy szupersport gykerekkel rendelkez blokktl vrhat volt, a motor csak magas fordulaton muzsiklt igazn jl, s itt nem arra clozok, hogy gyilkolni kell a gpet, csak a lendletes halads rdekben rdemes a fordulatszmot magasan tartani, ami nem klnsebben nehz mutatvny, mert a hat sebessges vltn knnyedn, pontosan sklzhatunk a fokozatok kzt. A modellfrisstskor mindenki arra szmtott, hogy a Honda elrukkol majd egy injektoros blokkal, hogy a krnyezetvdelmi elrsoknak knnyebben feleljen meg, de nem gy trtnt. Megtartottk a 34 mm-es Keihin karburtorsort, s egy kataliztorral igyekeztek mrskelni a krosanyag kibocstst. Mivel a gzreakci gy is egyenletes volt, 95 ler meg amgy sem szokta hanyatt vgni az embert, nekem nem nagyon hinyzott az injektor, ami mellkesen az ellltsi kltsget is megnvelte volna.
Amikor felpattantam a nyeregbe, rgtn arra gondoltam, hogy milyen kezes kis paripa van alattam. Az egyenes lhelyzet, a magas kormny nagyon knyelmes, vrosi s orszgti kzlekedshez idelis pozcit eredmnyez, a szlvdelem teljes hinya miatt viszont nem nagyon szerettk a gyors, autplys szakaszokat. A hts lbtartk helyt nagyon jl talltk el, ugyanakkor a tank formja miatt nagyon elre kell nylnunk, ha meg akarunk tmaszkodni rajta. Tudom, hogy sokan a majrvasat hasznljk, n mgis jobban kedvelem, ha az utas a tankra tmaszkodik, mert ilyenkor kevsb tud gpszkedni kanyarods kzben.
A motor villja lltsi lehetsgekkel nem rendelkezik, hts rugstagja is csak az elfesztsben vltoztathat, mindemellett a futm kellemes jelensg, br a forszrozott haladst nem igazn kedveli. Ha kanyar kzben, temps menetben hullmos tfelletre tvednk, akkor a htulja hajlamos fel-le hintzni, a rugstag nem elegend csillaptsa miatt. Az egyenesfuts vgsebessg krnykn is plda rtk maradt, persze ehhez valsznleg a 180-as hts gumi is hozzjrult. A fkrendszer alapveten ugyanaz a Nissin, mint a CBR-en, br a Hornet esetben ms ffkhengert s fkbetteteket alkalmaztak. Mind az els, mind a hts nyergek jl vgzik a dolgukat, pontosan adagolhatak, s elegend ervel rendelkeznek ahhoz, hogy a htuljt a levegbe emeljk.
Be kell hogy valljam, amikor megtudtam, hogy egy Hornetet fogunk tesztelni, jobban rltem volna inkbb msnak, mert nem tartottam valami izgalmas motornak, a teszt vgre azonban a vlemnyem teljesen megvltozott, mert igazi kis mregzskkal volt dolgunk, ami mltn kapta a ldarzs nevet.
 | |
|
|