Annyit elljrban elmondank, hogy a legeslegjobb motor, amivel eddig mehettem, az ez volt. Nemcsak azrt mert nagyon ers, meg amirt ltalban megtetszik egy motor, hanem azrt is, mert ebben a Hondban rengeteg munkara s nagyon sok spci alkatrsz van.
Klsre nagyon hasonlt az n CBR-emre, de csak j messzirl. Jana karbonbl kszttetett idomokat, amiknek a leszerelshez mindssze fl percre van szksg.

Mr ez nagyon megtetszett, hogy nem kell csavarokkal bajldni, hanem gyorszrakkal s hullmbiztostkkal pillanatok alatt le lehet szedni az idomokat.

s ugyangy vissza.

Ahogy lekerltek az idomok, elbukkantak a rejtett finomsgok. Ilyen pldul a hatalmas HRC ht, ami a legmelegebb krlmnyek kztt is biztostani tudja a motor megfelel htst, ami 70 fok krli zemi hmrskletet jelent.

Ennek s mg sok minden msnak a kijelzsrl a multifunkcis LCD mszerfal gondoskodik. Ezen a vz, az olaj hmrsklett, a kridket, a legnagyobb s a pillanatnyi sebessget, a fordulatszmot lehet elolvasni. De ez az egysg gondoskodik az adatok rgztsrl, amik a klnbz szenzoroktl rkeznek. Ha mr a szenzoroknl tartunk, termszetesen telemetria is van a Fireblade-en.

A futm teljesen t lett alaktva, a vztl kezdve a rugstagokig. A vz villaszgt mdostottk, kicsit choperestettk Nmetorszgban. A htuljt megemeltk gy, hogy HRC lengvillt s WP rugstagot kapott, aminek a gyors-lass nyomfokozatnak a csillaptst lehet lltani.

Az elejbe hlins gtlk kerltek, termszetesen a legjavbl.

16,5 colos Marchesini magnzium felniken gurult Jana egsz vben, amiken Dunlop Slickek feszltek.

A nagyon j futmrl a hasznlt gumi sima fellete rulkodik. Sehol egy rnc vagy gyrds.

Menni vele meg egyenesen olyan volt, mintha zsinron hztak volna. Ahov akartam, ez oda ment s kigyorstsokon btran r mertem tenni a tzet a hts kerkre. Ilyenkor persze hamarabb odartem a fktvra, mint gondoltam, de minden gond nlkl sokkal gyorsabban is elfordulhattam volna. Egy kicsit zavart a krzgetsben, ha elesnk, akkor sok 0 llna javtsi szmln, ezrt nem forszroztam nagyon. 2'06 volt a legjobb kridm a Hungaroringen.

A teleszkpok aljra gynyr Brembo radilis fknyergek kerltek, amik mkdtetshez nagyon kis kzert kellett hasznljak. A 320-as Brembo trcskkal egytt nem sok jobb ltezik ennl a kombincinl. Ugye nem kell mondjam, hogy ez mirt j? Ez j! Nagyon j!

A blokk fergeteges erejrl (200 LE fltt) Jana sajt fejleszts vezrmtengelye s a beptett HRC alkatrszek gondoskodnak. A motorban lv er teljesen egyenletesen pl fel a fordulatszm emelkedsvel, minden meglepets nlkl. Az enymhez kpest, ami vagy 20 lervel gyengbb annyi volt a klnbsg, hogy ahol az enym elri a teljestmny maximumt, ott ez a Superbike a fordulatszm emelkedsvel mg rtesz egy lapttal.

A kipufog gzok elvezetsrl s a legoptimlisabb teljestmny elrsrl HRC rendszer Arata dobbal varici gondoskodik, aminek hihetetlen hangja van. Messzirl fel lehet ismerni az Arata hangjt.

A vlt tttele is optimalizlva lett a plykra egy HRC vltszettel. s hogy minl kevesebbet essen a fordulatszm a vltsok kzben termszetesen felkerlt egy vltelektronika is. Ezt nha jl megszvtam, mert egyszer-ktszer hozzrt a lbam a vltkarhoz s abban a pillanatban elvette a gyjtst, amitl majdnem lefejeltem az elttem lv magas plexit.

Egybknt, ha rendeltetsszeren hasznltam, nagyon nagy lmny volt. hogy nem kellett rngatni a jobb csuklmat minden felvltsnl. 5 kr alatt nem tudtam teljesen megszokni, de elhatroztam, hogy nekem is kell egy ilyen.

Amit a bevezetben is rtam, hogy letem legprofibb motorja ez volt, az most is igaz: annyi klnbsggel, hogy amg rtam a cikket addig mg inkbb meggyzdsemm vlt. De kr volt kiprbljam, mert most azon jr az eszem, hogy tudnm az enymet is ennyire jv tenni. Ksznm Jannak s az Omegamotornak (www.omegamotor.hu) , hogy kiprblhattam s, hogy segtett egsz vben!
Benk Zsolt
