Magyarországon az MV Agusta 910 R
2006.03.09. 17:46
A székesfehérvári Motorszalonban, hazánkban elsőként megtekinthető és megvásárolható a Brutale 910R.
Megnyerő stílus, kiemelkedő technológiájú erőforrás és vérmérséklet jellemzi. A rajongó szemek részére modern berendezéseket és részleteket kínál a motorkerékpár. Mindezek a tulajdonságok régóta felismerhetők a 750 és 910-es modelleken. Próbáljuk meg ezen tulajdonságokat megnövelt teljesítménnyel, egy versenymotor jobb fékezési és dinamikusabb kezelhetőségi jellemzőivel fokozni. Ez a 910 R. Ez egy mindennapi használatra született motorkerékpár, de megfelelő körülmények között alkalmassá teszik a vezetőt olyan motorozási élmény átélésére, amelyet leginkább a verseny motorkerékpárok biztosíthatnak.
Az MV Agusta Brutale 910R az S változatból származik, megtartva mindazon elegáns vonásokat, melyek igazán kedveltek voltak a nagyközönség által. Mindamellett számos olyan változtatást végeztek a motorkerékpáron, mely által még dinamikusabb és agresszívebb lett. Amennyire a külalak engedi, az R változat jellemzői az alap S változat váz és mechanikus jellemzőihez igazodnak.
A motort olyan óriási stílusjegyek teszik felismerhetővé, mint a vörös szelepfedél, a kovácsolt alumínium felnik, a Brembo fékek az egyedi radiálisan elhelyezett féknyergekkel, és a megnövelt méretű féktárcsák.
A Brutale 910R színvilágát olyan anyagok felhasználásának köszönheti, mint a sötét polikróm árnyékolás vagy a matricák, melyek a vörös szelepfedél megjelenését tükrözik. A modellt olyan egyedi grafikák díszítik, melyek a 910 S változatról származnak. Az S modelltől esztétikailag megkülönböztető jegyek a következők:
|
• Új R szín- és formavilág
• Új 910R logo
• Fordulatszámmérő új számjegy skálával
• Vezető és utas ülés „Pieni Fiore” bőrből
• Vörös szelepfedél borítás
• Fekete villaszárak
• Titánnal kezelt felületek az alábbiakban:
• alacsonyabb kormány
• villa
• váz lemezek
• kormánysúlyok
|
A Brutale 910R olyan modern technikai rendszerrel van felszerelve, amely méltán teszi versenymotorrá. Ez nyomon követhető a fék és felfüggesztési elemeken, így a 910 S változattól az alábbiakban különbözik:
|
• 1. Brembo monoblock P4/34 radiálisan elhelyezett féknyergek
• 2. Alumínium 320 mm átmérőjű féktárcsák
• 3. Radiális féktámasz
• 4. Marzocchi USD 50 mm-es R.A.C villa
• 5. Brembo kovácsolt alumínium felnik Y küllőkkel
• 6. Verseny kipufogó rendszer speciális EPROM-mal
• 7. Új, kézzel polírozott szívócső
|
Váz
Az új 910R vázszerkezete az egyetlen olyan csőváz a négyhengeres kategóriában, amely króm-molibdén acélból készült.
Ez tekintélyes előnyt jelent a motorkerékpár jellemzői között szilárdsági, mechanikai és torziós merevség szempontjából. A csőváz szerkezet a TELCA üzemben készült (Telai Cagiva) Morazzonéban és a lengőkar forgócsapján keresztül csatlakozik a hátsó lengőkarral és a nyeregtartó konzollal. A műalkotásként is helytálló hátsó lengőkar a szépség és a technikai követelményeknek való megfelelés szempontjából készült a CRC (Centro Ricerche Cagiva) mérnökei által.
Felfüggesztés
A Brutale 910R modellen, mint sorozatgyártású modellen debütált a Marzocchi USD 50mm átmérőjű villája. Ezek a villák a bolonyai gyár által gyártott legrangosabb termékek. A fölfordított villa többféle beállítást tesz lehetővé (13 benyomódási és 32 kirugózási beállítás) és a karbon-nitriddel való kezeléssel javították a siklási jellemzőket. A 910R egyedi megjelenését a felfüggesztésnek is köszönhetjük.
A hátsó felfüggesztés bólintásgátló Sachs lengéscsillapítóval és állítható rugóelőfeszítéssel szerelt, gyors és lassú csillapítást tesz lehetővé.
Fékek
Az MV Agusta Brutale 910R mutatta be a Brembo P4/34 radiális féknyereggel szerelt fékrendszerét, melyet a Brutale logo díszít. Ez a Superbike-ból és MotoGP-ből származó, a szilárdság érdekében radiálisan megtámasztott monoblock fékrendszer kizárólagosan az MV Agusta részére lett kifejlesztve. A megnövelt 320 mm átmérőjű acél féktárcsák, alumínium peremmel ugyancsak újak. A hátsó fék változatlanul 210mm átmérőjű egytárcsás és négydugattyús.
A Nissin fék és kuplungkar kizárólag az MV Agustának készült és rendkívüli aprólékossággal állítható. A Brembo kovácsolt alumínium felnik Y küllőkkel elöl 3,5” 17” –es, hátul 6” 17” –es méretben készülnek. A gumiméret elöl 120/70 ZR 17, hátul 190/55 ZR 17.
Erőforrás
A Brutale 910R a legerősebb erőforrással szerelt a Brutale típusválasztékból. A 910 S-ből származó erőforrástól az alábbiakban különbözik:
1. Új, kézzel polírozott szívócső
2. Verseny kipufogó
3. Speciális EPROM
Tömeg megtakarítás alkatrészenként |
Alkatrész |
Tömeg megtakarítás (g) |
Főtengely |
1050 |
Indító egység |
750 |
Vezérműtengely |
400 |
Hajtókarok |
40 |
D76 dugattyúk |
62 |
Főáttétel és kuplung |
250 |
Sebességváltó és csapágyak |
85 |
|
Az erőforrás a 750 EV sémáját követi az F4 1000-es jellemzőivel frissítve. A soros négyhengeres erőforrás furatmérete 73,8mm-ről 76 mm-re, míg a löket 43,8mm-ről 50,1mm-re nőtt. Az erőforrás külső mérete nem változott, így a régi vázba ugyanúgy beleillik. Az F4 1000 erőforrásával közösen fejlesztett blokk nem csak mechanikai evolúción esett át, hanem óriási tömeg megtakarítást (2637 g) is eredményezett.
Mint már az F4 1000-es fejlesztésénél megtapasztalták, a hengerűrtartalom növelése hangsúlyosabbá teszi a radiális szelepelrendezés hatékonyságát, azaz nem párhuzamos az elrendezés, hanem 4 0 összesen (szelepenként 2 0 ).
A 910-es blokk egy rendkívül igényes váltóhoz csatlakozik, mely a GP Cagivákból származik. A hatékonyság mellett az erőforrás megfelel a legmodernebb környezetvédelmi előírásoknak, köszönhető a dupla kipufogódobban elhelyezett katalizátornak
Teljesítmény
A 910-es blokk teljesítmény szempontjából is fölülmúlja elődjét. A maximálisan elérhető nyomaték szempontjából is nagy növekedés következett be. Ez a 750-esnél 79 Nm/10500ford./perc, míg a 910-nél 96 Nm / 7.900 fordulat percenként. A legszembetűnőbb tény a 750-el összehasonlítva a közép ső tartományban figyelhető meg.
5.000 fordulat/percnél +21 LE, 7000 ford./percnél +24 LE, 8000 ford./percnél +29 LE, ahol a 910-es a maximális nyomatékot nyújtja. A motor 11.000-es fordulaton éri el a legnagyobb, 136 LE teljesítményt (144 LE versenykipufogóval). Habár a végsebesség másodlagos szempont ennél a típusnál, így is 7 km/h-t nőtt.
|