Magyarorszgon az MV Agusta 910 R
2006.03.09. 17:46
A szkesfehrvri Motorszalonban, haznkban elsknt megtekinthet s megvsrolhat a Brutale 910R.
Megnyer stlus, kiemelked technolgij erforrs s vrmrsklet jellemzi. A rajong szemek rszre modern berendezseket s rszleteket knl a motorkerkpr. Mindezek a tulajdonsgok rgta felismerhetk a 750 s 910-es modelleken. Prbljuk meg ezen tulajdonsgokat megnvelt teljestmnnyel, egy versenymotor jobb fkezsi s dinamikusabb kezelhetsgi jellemzivel fokozni. Ez a 910 R. Ez egy mindennapi hasznlatra szletett motorkerkpr, de megfelel krlmnyek kztt alkalmass teszik a vezett olyan motorozsi lmny tlsre, amelyet leginkbb a verseny motorkerkprok biztosthatnak.

Az MV Agusta Brutale 910R az S vltozatbl szrmazik, megtartva mindazon elegns vonsokat, melyek igazn kedveltek voltak a nagykznsg ltal. Mindamellett szmos olyan vltoztatst vgeztek a motorkerkpron, mely ltal mg dinamikusabb s agresszvebb lett. Amennyire a klalak engedi, az R vltozat jellemzi az alap S vltozat vz s mechanikus jellemzihez igazodnak.
A motort olyan risi stlusjegyek teszik felismerhetv, mint a vrs szelepfedl, a kovcsolt alumnium felnik, a Brembo fkek az egyedi radilisan elhelyezett fknyergekkel, s a megnvelt mret fktrcsk.
A Brutale 910R sznvilgt olyan anyagok felhasznlsnak ksznheti, mint a stt polikrm rnykols vagy a matrick, melyek a vrs szelepfedl megjelenst tkrzik. A modellt olyan egyedi grafikk dsztik, melyek a 910 S vltozatrl szrmaznak. Az S modelltl eszttikailag megklnbztet jegyek a kvetkezk:
|
• j R szn- s formavilg
• j 910R logo
• Fordulatszmmr j szmjegy sklval
• Vezet s utas ls „Pieni Fiore” brbl
• Vrs szelepfedl borts
• Fekete villaszrak
• Titnnal kezelt felletek az albbiakban:
• alacsonyabb kormny
• villa
• vz lemezek
• kormnyslyok
|

A Brutale 910R olyan modern technikai rendszerrel van felszerelve, amely mltn teszi versenymotorr. Ez nyomon kvethet a fk s felfggesztsi elemeken, gy a 910 S vltozattl az albbiakban klnbzik:
|
• 1. Brembo monoblock P4/34 radilisan elhelyezett fknyergek
• 2. Alumnium 320 mm tmrj fktrcsk
• 3. Radilis fktmasz
• 4. Marzocchi USD 50 mm-es R.A.C villa
• 5. Brembo kovcsolt alumnium felnik Y kllkkel
• 6. Verseny kipufog rendszer specilis EPROM-mal
• 7. j, kzzel polrozott szvcs
|

Vz
Az j 910R vzszerkezete az egyetlen olyan csvz a ngyhengeres kategriban, amely krm-molibdn aclbl kszlt.
Ez tekintlyes elnyt jelent a motorkerkpr jellemzi kztt szilrdsgi, mechanikai s torzis merevsg szempontjbl. A csvz szerkezet a TELCA zemben kszlt (Telai Cagiva) Morazzonban s a lengkar forgcsapjn keresztl csatlakozik a hts lengkarral s a nyeregtart konzollal. A malkotsknt is helytll hts lengkar a szpsg s a technikai kvetelmnyeknek val megfelels szempontjbl kszlt a CRC (Centro Ricerche Cagiva) mrnkei ltal.
Felfggeszts
A Brutale 910R modellen, mint sorozatgyrts modellen debtlt a Marzocchi USD 50mm tmrj villja. Ezek a villk a bolonyai gyr ltal gyrtott legrangosabb termkek. A flfordtott villa tbbfle belltst tesz lehetv (13 benyomdsi s 32 kirugzsi bellts) s a karbon-nitriddel val kezelssel javtottk a siklsi jellemzket. A 910R egyedi megjelenst a felfggesztsnek is ksznhetjk.
A hts felfggeszts blintsgtl Sachs lengscsillaptval s llthat rugelfesztssel szerelt, gyors s lass csillaptst tesz lehetv.
Fkek
Az MV Agusta Brutale 910R mutatta be a Brembo P4/34 radilis fknyereggel szerelt fkrendszert, melyet a Brutale logo dszt. Ez a Superbike-bl s MotoGP-bl szrmaz, a szilrdsg rdekben radilisan megtmasztott monoblock fkrendszer kizrlagosan az MV Agusta rszre lett kifejlesztve. A megnvelt 320 mm tmrj acl fktrcsk, alumnium peremmel ugyancsak jak. A hts fk vltozatlanul 210mm tmrj egytrcss s ngydugattys.
A Nissin fk s kuplungkar kizrlag az MV Agustnak kszlt s rendkvli aprlkossggal llthat. A Brembo kovcsolt alumnium felnik Y kllkkel ell 3,5” 17” –es, htul 6” 17” –es mretben kszlnek. A gumimret ell 120/70 ZR 17, htul 190/55 ZR 17.

Erforrs
A Brutale 910R a legersebb erforrssal szerelt a Brutale tpusvlasztkbl. A 910 S-bl szrmaz erforrstl az albbiakban klnbzik:
1. j, kzzel polrozott szvcs
2. Verseny kipufog
3. Specilis EPROM
Tmeg megtakarts alkatrszenknt |
Alkatrsz |
Tmeg megtakarts (g) |
Ftengely |
1050 |
Indt egysg |
750 |
Vezrmtengely |
400 |
Hajtkarok |
40 |
D76 dugattyk |
62 |
Ftttel s kuplung |
250 |
Sebessgvlt s csapgyak |
85 |
|
Az erforrs a 750 EV smjt kveti az F4 1000-es jellemzivel frisstve. A soros ngyhengeres erforrs furatmrete 73,8mm-rl 76 mm-re, mg a lket 43,8mm-rl 50,1mm-re ntt. Az erforrs kls mrete nem vltozott, gy a rgi vzba ugyangy beleillik. Az F4 1000 erforrsval kzsen fejlesztett blokk nem csak mechanikai evolcin esett t, hanem risi tmeg megtakartst (2637 g) is eredmnyezett.
Mint mr az F4 1000-es fejlesztsnl megtapasztaltk, a hengerrtartalom nvelse hangslyosabb teszi a radilis szelepelrendezs hatkonysgt, azaz nem prhuzamos az elrendezs, hanem 4 0 sszesen (szelepenknt 2 0 ).
A 910-es blokk egy rendkvl ignyes vlthoz csatlakozik, mely a GP Cagivkbl szrmazik. A hatkonysg mellett az erforrs megfelel a legmodernebb krnyezetvdelmi elrsoknak, ksznhet a dupla kipufogdobban elhelyezett kataliztornak

Teljestmny
A 910-es blokk teljestmny szempontjbl is fllmlja eldjt. A maximlisan elrhet nyomatk szempontjbl is nagy nvekeds kvetkezett be. Ez a 750-esnl 79 Nm/10500ford./perc, mg a 910-nl 96 Nm / 7.900 fordulat percenknt. A legszembetnbb tny a 750-el sszehasonltva a kzp s tartomnyban figyelhet meg.
5.000 fordulat/percnl +21 LE, 7000 ford./percnl +24 LE, 8000 ford./percnl +29 LE, ahol a 910-es a maximlis nyomatkot nyjtja. A motor 11.000-es fordulaton ri el a legnagyobb, 136 LE teljestmnyt (144 LE versenykipufogval). Habr a vgsebessg msodlagos szempont ennl a tpusnl, gy is 7 km/h-t ntt.
|