mE
 
TeSzTeK, HíReK....
 
VeRsEnYzŐkRőL
 
ÍrJ IdE!
 
rÁdIó
Szuper Rádiók!
 
cHaT
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Indulás: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : Katarban a Yamaha R6-tal: A Teszt

Katarban a Yamaha R6-tal: A Teszt

  2005.11.17. 19:55

Egy vérbeli pályamotorral a dohai Losail Internationalon.

 

A bemutató utáni napon hajnalban keltünk, mert az iszonyatos hőség miatt reggel fél nyolckor a boxban bőrruhába öltözve eligazítás kezdődött, amit a többszörös Man szigeti TT győztes Jeffry de Vries tartott. A „srác” még mindig csúcsformában van úgy ment el mellettem és még egy nem lassú amerikai kolléga mellett a pályán, mintha szembe jött volna. Majdnem elsírtam magam! Jó, azt azért hozzá kell tegyem, hogy már két hete ezen a pályán motorozik, én meg pont 30 percet mentem eddig a pillanatig a Losailon.

Na de szaladjunk ennyire előre, közben még sok minden történt. Főleg a hűtőszekrény ajtaját nyitogattuk előszeretettel ásványvízért. Amikor kinyitották a boksz ajtaját, ott állt előttünk 25 fenevad csak arra várva, hogy jól megkergessük őket. Szerencsére a Yamaha-Dunlop együttműködésnek köszönhetően az összes motoron zsír új D209GP gumik voltak. Benéztem az egyik boxba, és akkor rakták össze éppen az amerikai piacra szánt fényezésű motorokat. A sárgát, és a picit más kéket. Később bármennyire is kértem, nem mehettem a sárgával, pedig milyen jól mutattam volna rajta a Dainese ruhámban.

Reggel nyolckor már a pályán volt az első csoport, az itthon még csak 7 óra. El tudjátok képzelni, hogy reggel hétkor már bőrruhában álltok a pálya szélén 40 fokban? Eddig én sem gondoltam volna, hogy ez elő fog fordulni valaha is velem. Azért nagyon jó volt ott állni azon a helyen, ahol Talma megnyerte a futamot!

Klikk.

Az elején kezdem. Három bemelegítő kör Jeffry mögött elég volt, hogy összebarátkozzak az új Yamahával, és a köridőmérővel, ami meglepő módon működik is. Az önindító gombját kell nyomkodni hozzá. Az üléspozíció olyasmi, mint az R1-esen, ez is kényelmes lesz mindenhol, mint a nagy tesó. Utas viszont nem szívesen lennék. Ezután a kis barátkozás után jött a pálya megtanulása. Hát nem mondom, hogy egyszerű! Van benne két-három nagyon trükkös kanyar, ami beszűkül, és van egy nagyon gyors rész is. Az aszfalt minősége kb. olyan, mint az Euro-Ring itthon, csak ez még annál is porosabb. Többször bevillantak Talma szavai menet közben. Ezt mondta nekem indulás előtt: „nehogy lemenj az ideális ívről, mert rögtön elesel!” O.K., megpróbáltam magam ehhez tartani. Többé-kevésbé sikerült is.

Most már azt is értem, hogy előzte meg az utolsó egyenesben Kalliót. A célra fordító kanyart nagyon könnyű elrontani, mert az is olyan beszűkülős fajta, és ha nem jó helyen érinted a belső ívet, rengeteg időt elveszítesz a kigyorsításon. Szerintem ez történhetett Kallióval is, úgy kell neki, miért nem figyelt jobban! Nem? Na ennyit a pályáról.

Külső

Amint már írtam a bemutatóban is, a külső tervezésénél nemcsak a design számított, hanem a funkcionalitás is. Ezzel együtt szerintem a világ legszebb motorja lesz 2006-ban az új R6. A kis kipufogó is merőben új megoldás és még jól is néz ki. A rendszámtartót és a többi utcai kacatot egy pillanat alatt le lehet szerelni, és kész is van a pályanapra a motor.

Minden kis részlet nagyon szépen meg van oldva a motoron. Egyedül az első index elhelyezése nem tetszik a külsejében. A plexi elég alacsony, ami miatt a szélvédelem nem a legjobb egy magas motorosnak, de azért elmegy. Lesz hozzá magasabb is, szerintem érdemes kicserélni majd.

A fényezésen nemcsak a színek mások, hanem a minták is. A fekete tankján pl ez van:

A kéken semmi, a fehéren a (váj szí szí-tí) YCC-T felirat.

Nekem a három európai szín közül a kék tetszik a legjobban. Az mégiscsak majdnem úgy néz ki, mint a világbajnok M1-es. Egy matrica szettel könnyű lesz olyanná varázsolni, mint Rossi motorja..

Motor, váltó

A váltóval kezdeném kivételesen ezt a részt. A régi R6-é nagyokat csattant váltás közben. Ezt végre megszüntették! Az áttételezése úgy van kialakítva, hogy pályán nagyon jó volt vele menni. A Losailon 255 km/h volt a csúcssebességem ötödik fokozatban. A célegyenes végén pikk-pakk visszadobtam három sebességfokozatot és a csúszókuplungnak köszönhetően már lehetett is fektetni a motort, mindenféle fenékrázás nélkül. A kuplungkaron egyébként jól lehet érezni, amikor beavatkozik a rendszer. Nagyon jó!

A motor karakterisztikája kompromisszumok nélkül pályára lett hangolva. 127 lóerő airbox nélkül és 133 LE, ha nagy nyomással érkezik a levegő a légszűrőházba! Ezt már 14.500-as fordulatnál produkálja, de egészen 17.500-ig lehet forgatni. A nyomaték 12.000-es fordulaton éri el, a 68 Nm-t.

Ez érzésre úgy néz ki, hogy alul szinte semmi nem történik, de ha felpörög 10.000 felé a főtengely, beszáll a játékba a fölső befecskendező sor, és elkezdődik a vigyorgás a sisakban. És pörög, még mindig tovább pörög és tol, mint az „állat”. Még az elejét is emelgeti.

Annyira kívánja a magas fordulatokat, mint eddig semelyik motor sem, amivel mentem. Kigyorsításokon bátran koppanásig húztam a gázkart, miután hozzászoktam. Nincsenek meglepetések, ha felépült a nyomaték, akkor egyenletesen gyorsít minden fokozatban. Utcai használatnál viszont kicsit olyan lesz, mint egy 400-as motor, ami szerintem nem baj, legalább kevesebben esnek el vele.

A fogyasztására kíváncsi leszek normális használat mellett, mert szerintem fontos, hogy milyen gyakran látogatjuk a kutakat. Az biztos, hogy itt minden menet után tele tankolták őket, és nem sokat locsoltak bele a 6-7 megtett kör után.

Váz és futómű

Az első három menetben széria futómű beállításokkal mentünk a legjobb köridőm a Losailon 2'23 volt az időmérő szerint, ezzel a beállítással. Nem volt rossz, de amikor Jeffry és társai átállították a gátlókat pályára sokkal közvetlenebb lett a motor. Mindjárt lement a köridő 2'21-re. Megkérdeztem, a helyi menők 2'16 körül mennek itt verseny R6-osokkal.

Az első futóműben volt egy kis pattogás, ami a keményítéstől még jobban megmutatkozott, de a D209-es GP gumikkal nagyon jó párost alkotott. Oda megy a motor, ahová az ember szeretné. A hátsó gátlót először puhának éreztem, de az állítás után hibátlan lett a pályára. Na ezeket a beállítások elfelejtettem megkérdezni. Bocs, majd utánajárok. A hátsó lengővilla is új, sokkal merevebb konstrukció, ennek ellenére 1 kg-mal könnyebb az előző változatnál.

Fék

A radiális 310 mm-es fék elöl minden zokszó nélkül teszi a dolgát. Mindegyik motor, amivel mentem nagyon jól lassult, és nem puhult menet közben egy kicsit sem a fék. Érződik, hogy a betéteket is pályahasználatra fejlesztették, nagyon jól fogott! A hátsó fékről csak annyit tudok mondani, hogy van. Láttam. De hozzá sem értem a pedálhoz egész nap.

Kezelhetőség

A dönthetőségnek csak a gumik szabnak határt, és a koptató csavar a lábtartó végén. Egyik menet alkalmával jött mögöttem egy amerikai srác, akit a csavar szikráztatásával szórakoztattam egészen addig, amíg annyira megcsúszott a hátulja, hogy majdnem benyomtam egy barna macit a ruhámba!

A végén jól hátba vert és mondta nekem, hogy ez meleg volt. Én meg mondtam neki, hogy tudom de muszáj volt kipróbáljam a csúszáshatárt, a magyarok így dolgoznak, amikor tesztelnek! Szerencsére nagyon könnyen meg lehetett fogni, és nem történt komolyabb baj egész nap.

Egyik ívről átdönteni a másikra volt egy kis baj, nagy tempónál már elkelne rá egy kormánylengés-csillapító, ami sajnos ezeken a motorokon nem volt. De ez mindössze csak a 8-as kanyarban volt, és csak akkor járt a kezemben a kormány, ha nagyon erőszakosan csaptam át egyik oldalról a másikra a motort. Egyébként azt lehet csinálni az R6-tal, amit csak akarunk.

Összegzés

Hát, nem utasítanám vissza, ha valakitől kapnék egyet! Nagyon jó, nagyon szép, mi kell még? Az eredmény a Supersport vébén? Szerintem az is meglesz. Egészen új technika alkalmazásával sikerült egy olyan motort építeni a Yamahának, aminek egyhamar nem lesz ellenszere a pályákon. Legalábbis 2006-ban nem. Valószínűleg a következő év legjobb motorját próbálhattam ki most Katarban, köszönet érte a Yamaha-Motor Hungáriának!

 
mOcIzÁsRóL
 
eSeMéNyNaPtÁr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vÁllAlKoZáSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
óRa
 
BeJeLeNtKeZéS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szárnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robogó
chopper
túra
stb
nincs mocim
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!