A bemutat utni napon hajnalban keltnk, mert az iszonyatos hsg miatt reggel fl nyolckor a boxban brruhba ltzve eligazts kezddtt, amit a tbbszrs Man szigeti TT gyztes Jeffry de Vries tartott. A „src” mg mindig cscsformban van gy ment el mellettem s mg egy nem lass amerikai kollga mellett a plyn, mintha szembe jtt volna. Majdnem elsrtam magam! J, azt azrt hozz kell tegyem, hogy mr kt hete ezen a plyn motorozik, n meg pont 30 percet mentem eddig a pillanatig a Losailon.
Na de szaladjunk ennyire elre, kzben mg sok minden trtnt. Fleg a htszekrny ajtajt nyitogattuk elszeretettel svnyvzrt. Amikor kinyitottk a boksz ajtajt, ott llt elttnk 25 fenevad csak arra vrva, hogy jl megkergessk ket. Szerencsre a Yamaha-Dunlop egyttmkdsnek ksznheten az sszes motoron zsr j D209GP gumik voltak. Benztem az egyik boxba, s akkor raktk ssze ppen az amerikai piacra sznt fnyezs motorokat. A srgt, s a picit ms kket. Ksbb brmennyire is krtem, nem mehettem a srgval, pedig milyen jl mutattam volna rajta a Dainese ruhmban.
Reggel nyolckor mr a plyn volt az els csoport, az itthon mg csak 7 ra. El tudjtok kpzelni, hogy reggel htkor mr brruhban lltok a plya szln 40 fokban? Eddig n sem gondoltam volna, hogy ez el fog fordulni valaha is velem. Azrt nagyon j volt ott llni azon a helyen, ahol Talma megnyerte a futamot!
Klikk.
Az elejn kezdem. Hrom bemelegt kr Jeffry mgtt elg volt, hogy sszebartkozzak az j Yamahval, s a kridmrvel, ami meglep mdon mkdik is. Az nindt gombjt kell nyomkodni hozz. Az lspozci olyasmi, mint az R1-esen, ez is knyelmes lesz mindenhol, mint a nagy tes. Utas viszont nem szvesen lennk. Ezutn a kis bartkozs utn jtt a plya megtanulsa. Ht nem mondom, hogy egyszer! Van benne kt-hrom nagyon trkks kanyar, ami beszkl, s van egy nagyon gyors rsz is. Az aszfalt minsge kb. olyan, mint az Euro-Ring itthon, csak ez mg annl is porosabb. Tbbszr bevillantak Talma szavai menet kzben. Ezt mondta nekem induls eltt: „nehogy lemenj az idelis vrl, mert rgtn elesel!” O.K., megprbltam magam ehhez tartani. Tbb-kevsb sikerlt is.
Most mr azt is rtem, hogy elzte meg az utols egyenesben Kallit. A clra fordt kanyart nagyon knny elrontani, mert az is olyan beszkls fajta, s ha nem j helyen rinted a bels vet, rengeteg idt elvesztesz a kigyorstson. Szerintem ez trtnhetett Kallival is, gy kell neki, mirt nem figyelt jobban! Nem? Na ennyit a plyrl.

Kls
Amint mr rtam a bemutatban is, a kls tervezsnl nemcsak a design szmtott, hanem a funkcionalits is. Ezzel egytt szerintem a vilg legszebb motorja lesz 2006-ban az j R6. A kis kipufog is merben j megolds s mg jl is nz ki. A rendszmtartt s a tbbi utcai kacatot egy pillanat alatt le lehet szerelni, s ksz is van a plyanapra a motor.
Minden kis rszlet nagyon szpen meg van oldva a motoron. Egyedl az els index elhelyezse nem tetszik a klsejben. A plexi elg alacsony, ami miatt a szlvdelem nem a legjobb egy magas motorosnak, de azrt elmegy. Lesz hozz magasabb is, szerintem rdemes kicserlni majd.
A fnyezsen nemcsak a sznek msok, hanem a mintk is. A fekete tankjn pl ez van:
A kken semmi, a fehren a (vj sz sz-t) YCC-T felirat.
Nekem a hrom eurpai szn kzl a kk tetszik a legjobban. Az mgiscsak majdnem gy nz ki, mint a vilgbajnok M1-es. Egy matrica szettel knny lesz olyann varzsolni, mint Rossi motorja..
Motor, vlt
A vltval kezdenm kivtelesen ezt a rszt. A rgi R6- nagyokat csattant vlts kzben. Ezt vgre megszntettk! Az tttelezse gy van kialaktva, hogy plyn nagyon j volt vele menni. A Losailon 255 km/h volt a cscssebessgem tdik fokozatban. A clegyenes vgn pikk-pakk visszadobtam hrom sebessgfokozatot s a csszkuplungnak ksznheten mr lehetett is fektetni a motort, mindenfle fenkrzs nlkl. A kuplungkaron egybknt jl lehet rezni, amikor beavatkozik a rendszer. Nagyon j!
A motor karakterisztikja kompromisszumok nlkl plyra lett hangolva. 127 ler airbox nlkl s 133 LE, ha nagy nyomssal rkezik a leveg a lgszrhzba! Ezt mr 14.500-as fordulatnl produklja, de egszen 17.500-ig lehet forgatni. A nyomatk 12.000-es fordulaton ri el, a 68 Nm-t.
Ez rzsre gy nz ki, hogy alul szinte semmi nem trtnik, de ha felprg 10.000 fel a ftengely, beszll a jtkba a fls befecskendez sor, s elkezddik a vigyorgs a sisakban. s prg, mg mindig tovbb prg s tol, mint az „llat”. Mg az elejt is emelgeti.
Annyira kvnja a magas fordulatokat, mint eddig semelyik motor sem, amivel mentem. Kigyorstsokon btran koppansig hztam a gzkart, miutn hozzszoktam. Nincsenek meglepetsek, ha felplt a nyomatk, akkor egyenletesen gyorst minden fokozatban. Utcai hasznlatnl viszont kicsit olyan lesz, mint egy 400-as motor, ami szerintem nem baj, legalbb kevesebben esnek el vele.
A fogyasztsra kvncsi leszek normlis hasznlat mellett, mert szerintem fontos, hogy milyen gyakran ltogatjuk a kutakat. Az biztos, hogy itt minden menet utn tele tankoltk ket, s nem sokat locsoltak bele a 6-7 megtett kr utn.
Vz s futm
Az els hrom menetben szria futm belltsokkal mentnk a legjobb kridm a Losailon 2'23 volt az idmr szerint, ezzel a belltssal. Nem volt rossz, de amikor Jeffry s trsai tlltottk a gtlkat plyra sokkal kzvetlenebb lett a motor. Mindjrt lement a krid 2'21-re. Megkrdeztem, a helyi menk 2'16 krl mennek itt verseny R6-osokkal.
Az els futmben volt egy kis pattogs, ami a kemnytstl mg jobban megmutatkozott, de a D209-es GP gumikkal nagyon j prost alkotott. Oda megy a motor, ahov az ember szeretn. A hts gtlt elszr puhnak reztem, de az llts utn hibtlan lett a plyra. Na ezeket a belltsok elfelejtettem megkrdezni. Bocs, majd utnajrok. A hts lengvilla is j, sokkal merevebb konstrukci, ennek ellenre 1 kg-mal knnyebb az elz vltozatnl.
Fk
A radilis 310 mm-es fk ell minden zoksz nlkl teszi a dolgt. Mindegyik motor, amivel mentem nagyon jl lassult, s nem puhult menet kzben egy kicsit sem a fk. rzdik, hogy a betteket is plyahasznlatra fejlesztettk, nagyon jl fogott! A hts fkrl csak annyit tudok mondani, hogy van. Lttam. De hozz sem rtem a pedlhoz egsz nap.
Kezelhetsg
A dnthetsgnek csak a gumik szabnak hatrt, s a koptat csavar a lbtart vgn. Egyik menet alkalmval jtt mgttem egy amerikai src, akit a csavar szikrztatsval szrakoztattam egszen addig, amg annyira megcsszott a htulja, hogy majdnem benyomtam egy barna macit a ruhmba!
A vgn jl htba vert s mondta nekem, hogy ez meleg volt. n meg mondtam neki, hogy tudom de muszj volt kiprbljam a csszshatrt, a magyarok gy dolgoznak, amikor tesztelnek! Szerencsre nagyon knnyen meg lehetett fogni, s nem trtnt komolyabb baj egsz nap.
Egyik vrl tdnteni a msikra volt egy kis baj, nagy tempnl mr elkelne r egy kormnylengs-csillapt, ami sajnos ezeken a motorokon nem volt. De ez mindssze csak a 8-as kanyarban volt, s csak akkor jrt a kezemben a kormny, ha nagyon erszakosan csaptam t egyik oldalrl a msikra a motort. Egybknt azt lehet csinlni az R6-tal, amit csak akarunk.
sszegzs
Ht, nem utastanm vissza, ha valakitl kapnk egyet! Nagyon j, nagyon szp, mi kell mg? Az eredmny a Supersport vbn? Szerintem az is meglesz. Egszen j technika alkalmazsval sikerlt egy olyan motort pteni a Yamahnak, aminek egyhamar nem lesz ellenszere a plykon. Legalbbis 2006-ban nem. Valsznleg a kvetkez v legjobb motorjt prblhattam ki most Katarban, ksznet rte a Yamaha-Motor Hungrinak!