mE
 
TeSzTeK, HReK....
 
VeRsEnYzkRL
 
rJ IdE!
 
rdI
Szuper Rdik!
 
cHaT
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Induls: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : Wilbers futmteszt

Wilbers futmteszt

  2005.09.27. 11:23

Szerencsm volt kiprblni Kispataki Viktor s Soltsz Attila Endurance motorjt.

 

Vgre van viszonytsi alapom. Ez a Suzuki is az X-bike-nl kaphat profi Wilbers futmvel volt felksztve a versenyzsre, mint az n Hondm. Ugyanazon a plyn ugyanolyan futmvel, msik motoron, lssuk melyik a jobb!

Ez is legalbb annyira kkemny versenymotor, mint az n Hondm. Pedig azt hittem, hogy az enym mr-mr tlsgosan is kemnyre sikerlt, de ez a Suzuki is nagyon jl terelgethet a plyn.

A kemnysgnek az a szrny nagy elnye, hogy nem l ssze a motor htulja a kigyorstsoknl, ettl nem vltozik meg annyira a futm geometrija, s ezrt sokkal nagyobb gzt lehet hzni, anlkl, hogy a gumi megcsszna. Kb. ennyi a lnyege a versenyfutmnek. Ez viszont nagyon j belltsokat kvn, mert ezt bizony minden plyn mshogy kell belltani.

Az endurance versenyen Viktor s Attila a msodik helyezst rtk el ezzel a stock 1000 szablyai szerint plt motorral, elttk csak a superbike-os Vgh – Magda pros vgzett..

A versenyen Dunlop slickekkel mentek, de most Michelin Pilot Race gumik feszltek a kerekeken. Az tttel a Dunlop 195/60-as htshoz lett belve, teht a 190/50-es Michelin mr papron is sokkal rvidebb tttelt eredmnyezett. Ettl aztn folyamatosan a levegben volt az els kerk. Mg negyedikben is lazn gaskodik a Suzuki.

n meg aztn egykerk vilgbajnoksgot is nyerhettem volna vele. A Hungaroring Motorsportiskola tanulnapjn kaptunk helyet a tesztre, ahol ki volt bjzva az egsz plya. Nekem teljesen szokatlan veken kellett menni, ettl nem tudtam gy kanyarodni, ahogy szoktam. Kzben nagyon leesett a fordulatszm s a kzps tartomnybl kezdtem kigyorstani. gy mg jobban egykerekezett. (Meg azrt mert szrny ers. Ebbl ltszik, hogy rszt kne vennem egy ilyen tanfolyamon, mert mindig lehet tanulni valami okosat. Mint most pldul a helyes veket.)

A megtett 20 kr alatt ez kristlyosodott ki bennem: a Suzukiban is megllja a helyt a Wilbers futm, az eleje nagyon jl reagl a kanyarokban az vvltsokra, a htulja is jl viseli a nagy gzadsokat, csak a hts kereket sokkal jobban htra kellene hzni, s az tttelt hosszabbra cserlni, mert az els kerk nagyon sokat van a levegben. Kanyar kzepn s a bekormnyzsnl nagyon pontosan lehet irnytani a GSXR-t, a kigyorstsnl viszont az emelked eleje miatt nem olyan kezes.

A Superbike magazin kszlt a tesztre egy szrival is az sszehasonlts miatt. Klcsnkrtem Lvey dmtl pr krre. Miutn be lett lltva plyra a gyri futm, elindultam. De ez mg gy is sokkal puhbb volt, mint az X-BIKE motor.

Ezzel a biztonsgi tempval sokkal kezesebbnek tnt, mint a profi futmves. Olyan rzs volt vele menni a msik utn, mintha egy tanulmotoron lnk. Ha nagyobb gzt prbltam hzni kigyorstson, akkor viszont mr kezdett pumplni a htulja. Az elejvel csak annyi baj volt, hogy fktvon tlsgosan sszelt, s kigyorstson minden vltsnl blintott egyet a motor. Klnben elg j visszajelzs rkezik a szria futmbl is.

A Hondrl tbbet tudok rni, mert tbbet mentem mr vele.

Az egsz vem egy nagy kihvs ezzel a motorral, amit tavaly mindenki lehzott a tesztekben. Azrt is fogadtam el a Honda ajnlatt, hogy megmutassam, ezzel is lehet eredmnyesen motorozni. Azt hiszem, hogy egy szavuk sem lehet ezutn a kollgknak, mert szerintem elg jl helyt lltam ezzel a Hondval, amire azt rtk, hogy nem alkalmas a versenyzsre. Szria llapotban is 2,02-t mentem vele v elejn a Hungaroringen s most, hogy spci versenymotor lett belle, mg szokni kell, de mr javultak a kridk.

Amikor elszr mentem a Wilbers versenyfutmv CBR-emmel, gy reztem, hogy sokkal rosszabb idt tudtam motorozni a plyn, mint eltte a szrival, amit a stopper igazolt is. Ahogy egyre tbbet motorozok vele, gy rzem, hogy mg mindig van 2-3 msodperc tartalk a motorban, csak sokkal hamarabb kell hzni a gzt a kigyorstson s btrabban kne beereszteni a fordulba. Ehhez viszont fejben teljesen t kell rendezni a dolgokat, mert megvltozik minden. jra kell tanulni a plyt, mert egsz mshogy kell motorozni vele. De ha megszokja az ember, akkor sokkal gyorsabb lesz egy ilyen futmvel, csak sokat kell edzeni vele. Ehhez kell kb. 3-4 garnitra gumi s 2-300 kr a plyn. n most, a szeptemberi verseny vgre jutottam el odig, hogy 2.00-t tudok menni a Hungaroringen, de mg nagyon sokat hibzok, valsznleg a kevs megtett kilomter miatt.

Az alapbelltsokat nekem arnylag hamar sikerlt megtallni, kis vltoztatsra is nagyon jl reagl. Azt mr sikerlt elrnem, hogy rgtn megmutatja a stopper, ha rossz irnyba lltottam. Ilyenkor visszalltom az alapbelltsra, s utna rgtn tudom vele a legjobb idmet motorozni. Mg nem teljesen tkletes, ezrt prblom finomtani a belltst. Azt az tt sikert mg sajnos nem tapasztaltam, hogy hirtelen egy j belltstl javulnk 3 msodpercet. De ami ksik, nem mlik. A cl: 1.56. Ezzel az idvel lennk elgedett. Tudom, hogy a motoron nem mlik mr, csak nekem kell felnni a feladathoz.

Egsz vben Metzeler Racetec gumit hasznltam, de most az utols versenyen kiprbltam a Dunlop D209 GP-t. A Dunloppal sokkal fordulkonyabb lett a motor. Ahol mr a Metzelerrel rgen fordulni kellett, ott a Dunloppal sokkal ksbb kell lebortani a motort. A kanyarsebessg is sokkal nagyobb, mert nagyobb felleten fekszik fel a hts gumi az aszfaltra. Megdbbenve tapasztaltam, hogy j ilyen gyorsan is lehet fordulni.

Az, hogy a Honda vagy a Suzuki a jobb, csak akkor derlt volna ki, ha ugyanolyan gumikkal egyms utn mehettem volna mindkt motorral. Ezt mg megprblom idn sszehozni, ha lesz r alkalom!

Kispataki Viktor vlemnye az X-BIKE Suzukirl:

A Hungaroring-i Endurance futamra lett felksztve a fekete rdg Suzuki GSX-R 1000. Egy j motort ptettnk, ami szmomra teljesen ismeretlen volt. Az Arata kipufogrendszer s a magasabb slick gumik miatt a motorra teljesen ms tttel kellet, mint a megszokott gpemre. A szria blokk az emltett kipufogrendszerrel alacsony fordulatszm tartomnyban nagyon brutlis volt, ezt mg kln neheztette a teljesen ms vzgeometria.

A Wilbers futmvel is csak most ismerkedtem, prbltam minl tbbet menni vele (a stock kategria rovsra), aminek meg is lett az eredmnye, a versenyen mr tudtam 1.56-os krket szrni. A motor eleje jl viselkedet, azzal nem is nagyon volt problmnk, de az n vezetsi stlusomhoz mg kellett volna bele egy ersebb rug. A hts gtl is jnak bizonyult, a kanyarokban elg stabil volt a gp, csak a hosszabb kigyorstsoknl (pl: a cl vgi jobbos) ha nagyon rcsavartam a gzt, akkor kezdett el pumplni. Ez is orvosolhat lett volna, ha tbbet tudunk a motorral tesztelni.

A msodik helynk paprforma volt, csak egy zig-vrig superbike motor tudott minket legyzni, gyhogy a rendelkezsre ll nagyon rvid id ellenre az X-bike-os - HMI-is GSX-R, ksznheten Kalivoda Imi behangolsnak s Szab Jnos Bregy hozzrtsnek, azt hiszem jl sikerlt!

Soltsz Attila vlemnye az X-BIKE Suzukirl:

Ebben az vben egy 600-as Suzukival versenyzem, ami egsz ms vezetsi stlust kvn. Ez ahhoz kpest borzaszt ers, ezrt kigyorstson prbltam sprolni a gzzal, de ha rendesen rcsavartam a markolatot, akkor egy kicsit pumplt a htulja. A verseny vge fel ez mr nem jelentkezett, mert hozzszoktam a motorhoz. Az eleje az nagyon j volt, belltsai is kifogstalanok voltak, ezt nem is ragoznm tovbb.

Inkbb Viktorhoz lett belltva a motor, mert ment vele tbbet s gyorsabb volt nlam, de n is simn tudtam vele menni 1,59-es idket a versenyen, pedig abszolt a biztonsgra trekedtem vele. Viktor ugyanolyan idket tudott vele menni, mint a msik motorjval, teht biztos, hogy j a cucc!

 
mOcIzsRL
 
eSeMNyNaPtr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vllAlKoZSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
Ra
 
BeJeLeNtKeZS
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szrnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robog
chopper
tra
stb
nincs mocim
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG