Kawasaki ER-6n
2005.09.09. 21:59
Most szlltam le az j Kawasakirl s gyorsan lerom nektek a tapasztalataimat, amg friss az lmny.
Disjenre kaptunk meghvst a Kawasaki legjabb motorjnak, az ER6n tpusnak a hivatalos sajtbemutatjra, amely egyttal teszttel egybekttt is volt. A megrkezsem pillanatban ppen a Bkst panzi udvarn egy plmafa tvben lltak a motorok, arrl, hogy j helyen jrok csak a Kawk tudtak meggyzni. gy nzett ki a krnyezet, mintha hirtelen valamelyik mediterrn orszgba csppentem volna.
A hivatalos bemutatn Ozsvth Ferenc meslt a motor jdonsgairl, hogy milyen kompakt, meg milyen egyedi, teljesti az Euro 3-as normkat, meg knny, meg a kipufog, meg a hts rugzs, meg stb. Ez mind szp s j, de menjnk mr kiprblni!
Vgre elindultunk, szerencsre n az egyetlen srgra lhettem, de itt volt a msik kt szn is, az ezst, aminek a vza bord, s a fekete, aminek a vza olyan metl barns, mint a srgnak.
Kls: a vadij 72 lers soros kthengeres blokk kr ptettek egy nem mindennapi vzat, amire egy nem mindennapi idomzat kerlt. Elg egyedire sikerlt a design, a fejidom, ami igen kis mret, s igencsak meg fogja osztani a kzvlemnyt. Funkcijt azonban teljes mrtkig elltja, rdekes mdon valahogy gy vezeti el a szelet, hogy nem akart a motorrl lefjni a szl mg nagy tempnl sem. Igaz, hogy csak 140 kilomtert mentnk, de szerintem ennl jval tbbet is ki lehet rajta brni, br mr ltezik hozz egy szlvd plexi is, ami az extrk listjn szerepel, de legalbb rendelhet hozz.

A kvetkez feltn dolog, hogy hol a kipukkant? Megvan! A motor aljn lhat, ppen ott, ahol a tmegelosztst a legmlyebbre lehet vele pozcionlni. s mg jl is nz ki! A hangjrl inkbb ne beszljnk, olyan szp csendesen lopakods. Biztos, hogy nem fog zavarni menet kzben.

Ami a szememet a legjobban vonzotta, az a kis oldalidom, amibe az els indexeket integrltk.

Fltte a magas kormny, s a ktelez tartozkok, mint pl. a tkr, aminek a szrt 2-3 centivel megtoldhattk volna, mert elg keskenyre sikerlt a tvolsg a kett kztt. Egybknt ez a keskenysg jellemz az egsz motorra. A keskeny alsrsz 15,5 literes tankot gy fogja kzre az ember lba, mintha ott se lenne.
Motor/vlt: mint rtam ez egy teljesen j konstrukci, ami ebben a motorban mutatkozik be elszr. Soros kthengeres, 650 kbcentis, nagyon kismret motorblokk.

Annyi biztos, hogy a 72 paripa ott nyert benne, mert bven 200 fltt mutat a kilomterra, ha kicsontozzuk. Nekem mondjuk 199-nl megllt a tudomny, de ha van mg egyenes szakasz, akkor 210-220 kztt saccolom a vgt, mert nagyon ment volna mg. Egybknt 3000-es fordulattl egyenletes tol 11.000-ig. 7000 utn rezheten beerst, mg hatodik fokozatban is. Harmadik fokozatban 160-at mentem vele, csak hogy megnzzem, mit tud. 6000-es fordulaton hatodikban 130-as autplya tempval hasthatunk.
A vltkar hosszsga miatt egy kicsit szerintem tl hosszak a kapcsolsi utak s elg kemnyen kapcsolhatak a fokozatok, de ezzel a problmval mg lehet egytt lni.
Vz/futm: elsre a vz elg merevnek tnik, de a futm egy kicsit bizonytalann teszi. A 41 mm-es hagyomnyos els teleszkp belltsai tl puhk, mg a gynyren elhelyezett hts gtl tl kemnyre volt hangolva. Ezen sajnos csak az elfesztssel lehet vltoztatni, mg az elejn nincs lltsi lehetsg. Az egszsges egyenslyt ezrt nem reztem a motoron.
Fk: Ebben a kategriban ez non plus ultra! Fodros fktrcsk, j fkhats. Mi kell mg? Igaz, hogy ezt ell kt dugattys sz fknyereggel sikerlt elrnik, ami a kltsgkml megolds, de mkdik. Akr stoppie-zni is lehet vele. A hts fk is hasznlhat lassulst produkl. Ezzel semmi baj!
Utascipels: egyedl prbltam ki, hogy milyen rajta htul lni, a lbtart elhelyezse elg knyelmes, csak az n hossz lbaimat kellet nagyon sszehajtogatni rajta. Viszont nagyon knnyen elrecsszik az ember a vezet mg, a hts ls lejtsbl addan. Fleg gy, ha mg vezet sincs, mint itt a kpen.
sszegzs: jpofa, egyedi megoldsokat felvonultat motor, akr kezdknek s tapasztaltaknak is. Mindennapos hasznlatra s trzsra is alkalmas. Ha egy barti trsasgban van ngy ilyen motor s nem keveredik vletlenl kzjk egy ZX becenvre keresztelt Ninja, akkor soha nem fogjk megunni
Motor |
|
Tpus |
Vzhtses, ngytem, soros kthengeres |
Lkettrfogat |
649 ccm |
Furat x Lket |
83 x 60 mm |
Srtsi viszony |
11,3:1 |
Szelepvezrls |
DOHC, 8 szelepes |
zemanyag befecskendez |
Ø 38 mm x 2 (Keihin) |
Gyjts |
Digitlis |
Indts |
Elektromos |
Olajozs |
Knyszer-olajozs, flszraz karter |
Ertvitel |
|
Vlt |
6 fokozat |
Szekunder hajts |
Zrt lnc |
Primer tttel |
2,095 (88/42) |
Fogaskerk tttelek |
|
egyes |
2,438 (39/16) |
kettes |
1,714 (36/21) |
hrmas |
1,333 (32/24) |
ngyes |
1,111 (30/27) |
tdik |
0,966 (28/29) |
hatodik |
0,852 (23/27) |
vgtttel |
3,067 (46/15) |
Kuplung |
Tbbtrcss, olajfrds, kzi |
Vz |
|
Tpusa |
Diamond vz nagy szaktszilrdsg aclbl |
Rugt |
|
ell |
120 mm |
hts |
130 mm |
Gumi els |
120/70ZR17M/C (58W) |
hts |
160/60ZR17M/C (69W) |
Villaszg |
24,5 |
Utnfuts |
102 mm |
Kormnyelfordtsi szg |
32 / 32 |
Felfggeszts |
|
Els |
41 mm-es teleszkpvilla |
Hts |
Oldalt elhelyezett szimpla rugstag, bellthat rugelfeszts |
Els fk |
Dupla, szgyazs 300 mm-es hullmos trcsk, ktdugattys fknyereg |
Hts fk |
Egytrcss, 220 mm-es hullmos trcsa, egydugattys fknyereg |
|