mE
 
TeSzTeK, HíReK....
 
VeRsEnYzŐkRőL
 
ÍrJ IdE!
 
rÁdIó
Szuper Rádiók!
 
cHaT
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
StAtIsZtIkA
Indulás: 2005-04-02
 
ZeNe
 
tEsZtEk
tEsZtEk : KTM Duke 640

KTM Duke 640

  2005.09.09. 21:55

Semmi sem akadály.

 

Június végén került hozzám ez a fekete fenevad, amit már elég régóta vártam. Első kilométerek mindig az ismerkedés jegyében zajlanak nálam, de ahogy a törökbálinti telephely sorompójánál kikanyarodtam az útra, éreztem, hogy nem lesz nehéz dolgom a kisebbik Duke-kal.

Irány az M7-es bevezető szakasza, ahol jól megkergettem és kimutathatta a foga fehérjét. Hát nem mondom, jó erősnek tűnik így elsőre! Ahogy beértem a városba, az összes piros lámpánál kellett vele egy-egy rajtgyakorlatot csináljak, a nap végére már nagyon élveztem a motorozást. Ez ide a városba lett kitalálva, gondoltam! Kanyar, rossz út, járda, … semmi nem akadály. Ebben a hiszemben voltam egészen addig, amíg ki nem mentem vele egy gokartpályára, ahol meggyőzött, hogy oda még jobb.

Külső: szerintem nagyon rendben van, de eléggé megosztja a közvéleményt. Az öntött kerekek, a fejidom a kis projektoros lámpákkal, a két kipukkantó, és a WP futómű szerintem nagyon jól néz ki, és ebből nem engedek.

Ami nem tetszett, az mindig szem előtt volt az index visszajelző egy kicsit elfordult a műszerfalon és a tükröt a szél folyamatosan elmozdította a beállított helyzetből. Tudom, hogy ezt egy-két csavar meghúzásával lehet orvosolni, de akkor sem tetszett, hogy nem láttam mi történik a hátam mögött.

Motor/váltó: pöccre indult, akárhányszor megnyomtam az önindító kapcsolóját, fél másodpercen belül már jár is az egyhengeres, 4 szelepes, karburátoros blokk. Viszont ameddig be nem melegszik teljesen addig iszonyú kellemetlen hang jön ki belőle. Ahogy a dekompresszor csattog, azt kikérem magamnak. Úgy nézték az utcán, mintha most akarna széthullani, pedig dehogy. Több KTM-es ismerősömet is megkérdeztem, és azt mondták ez így természetes. Cserébe viszont elég erős és nyomatékos. Játszi könnyedséggel lehet vele megtanulni egykerekezni, még másodikban is könnyedén emelgeti az elejét. Egy nyitott kipufogórendszerrel és egy kis karburálással a rejtett tartalékokat könnyen ki lehet belőle varázsolni, kaptam az instrukciót a KTM központban, de így szériában is elég jól használható.

Fogyasztása 5-6 liter között mozog attól függően mennyi belőle az autópálya, mert ott többet eszik. Utazósebesség úgy 130 körül van, ott még nem lehet rajta érezni, hogy erőlködne, de simán ment 170-et is.

Másodikban is könnyedén emelgeti az elejét

5 sebességes váltója elég rövid úton és pontosan kapcsolható. A kuplung adagolása kissé darabos, amikor hátul ültem rajta akkor egy-két elindulásnál hirtelen kellett volna egy majrévas, amibe jól bele tudok kapaszkodni, mert elég nagyot ránt a motoron.

Váz/futómű: enduro vázhoz képest elég merev, csak autópályán a kormányszitálás volt zavaró, de ezt szinte minden enduro a magáénak tudhatja. Ebből következik, hogy magas sebességnél, még lehetne bőven javítani az egyenesfutáson.

A White Power teleszkópok és a rugóstag úgy végzi a dolgát, ahogy kell - legyen aszfalt vagy földút a kerekek alatt. Az eleje és a hátulja is állítható csillapítással rendelkezik.

Fék: elöl egy 320 mm-es Brembo fékrendszer működik, ami a Duke egyik legjobb pontja. Hátul a 220 mm-es féktárcsa minden extra szolgáltatás nélkül végzi a feladatát.

Mindkét féknyerget fémhálós fékcső köti össze a fékmunkahengerekkel, ami határozott nyomáspontot biztosít.

Határozott nyomáspont

Kezelhetőség: mindenhol könnyen kezelhető, egyedül rossz, piszkos úton kell jobban odafigyelni jobban, mert a nagy nyomaték miatt a hátsókerék tapadása hamar megszűnik.

Utascipelés: a széles hátsó ülésen aránylag jól el lehet férni, bár egy kicsit lehetne hosszabb az ülés, de a lábtartók helyzete kényelmes üléspozíciót tesz lehetővé.

Összegzés: nekem kéne, habár az ára elég magas, de ezért az árért egy kőkemény élménymotort (funbike) lehet megvásárolni.

A Prexport Supermoto ruhát a Karasna motorosbolt forgalmazza. A Suomy bukósisakot pedig a Superzone.

Benkő Zsolt

Futómű
Rugóút elöl/hátul, mm: 140/170
Villaszög, fok: 63,5
Tengelytáv, mm: 1460±10
Fékek elöl/hátul: 320 mm tárcsa/220 mm tárcsa
Gumiabroncs elöl: 120/70-17"
Gumiabroncs hátul: 160/60-17"

Gyári adatok
Tank/tartalék, liter: 7

Méret, tömeg
Ülésmagasság, mm: 900
Saját tömeg, kg: 108,5

Motor, erőátvitel
Hengerűrtartalom, ccm: 625
Teljesítmény, kW: 40
Forgatónyomaték 1/min-nál: 5500
Forgatónyomaték Nm: 60
Teljesítmény 1/min-nál: 6750
Építési mód, hengerszám: egyhengeres
Kétütemű/ négyütemű: 4
Furat/löket, mm: 101x78
Sűrítés: 1: 11,7
Indítás: önindító és berugókar
Sebességek száma: 5

 
mOcIzÁsRóL
 
eSeMéNyNaPtÁr 2006
 
LiNkEk
 
aPuM vÁllAlKoZáSa
 
rInGeK
 
iSmIk LiNkJei
 
óRa
 
BeJeLeNtKeZéS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
SzAvAzZ!!!!
Milyen mocival szárnyalsz???

speed
enduro
cross
naked
robogó
chopper
túra
stb
nincs mocim
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!