Honda FMX650
2005.09.09. 21:54
A tavalyi Intermoton bemutatott lmnymotor vgre hozzm is eljutott.
Mr tavaly sszel az Intermoton megrendezett sajtbemutatn megtetszett a lendletes s fiatalos vonalvezetse, s ez a tetszsi index a mai napig nem hagyott albb. A nevben ugyan elrejtettek egy Freestyle (F) motocross (MX) kifejezst is, de ez csak egy szp elnevezs maradt a prba utn, mert semmi kze ehhez a sportghoz.
Rvid ismerkeds utn nyakamba vettem a vrost, ahol lvezet a motorozs ezzel a knyelmes 650-essel.
Ahogy az oldaln ll: FUNMOTO!

Nem supermoto, mert ahhoz tnyleg gyengus, ha valaki supermotzni szeretne, az vlassza inkbb a Honda repertorbl a CRF450X-et , egy pr 17-es kerkkel felextrzva.
Kls: Divatos formj, anyagban sznezett manyag idomokkal fedtk be a szerkezeti elemeket, amik akr egy krosszgprl is szrmazhatnnak. Az ls j elre rcsszik a tankra, a tank fmbl kszlt, de az idom rajta gy lett kialaktva, hogy gy nzzen ki, mintha vzhtt takarna, pedig dehogy.

A Dominatortl megrklte a design elemknt hasznlt dupla kipufogt, ami elg nagymotorr varzsolja az FMX kinzett. A kipufogk kztt egy Fireblade htslmpa dobja fel a fekete hts rszt.

A mszerfal sajnos semmi extrt nem vonultat fel, pont olyan, mintha tz vvel korbban kszlt volna. De sszessgben szerintem nagyon szp az FMX.

Motor/vlt: Ez is Dominator rksg. A lerk szma papron nem tl sok, de ppen elegend egy j motorozshoz.

A vlt tttelezse is inkbb az utcai kzlekedsre lett behangolva, mert a fokozatok j hosszak, msodikban 80-at megy, mkdse olyan Honds, finoman kapcsolhat. A lghtses motorbl eljv teljestmny a mindennapi lvezetes motorozsra s kzlekedsre ppen elegend, vgsebessge 160 km/h. Az als fordulatszmokat nem annyira kedveli, ilyenkor elg ersen elkezd rngatni, pont gy, ahogy az sszes egyhengeres teszi.
Az sszes krnyezetvdelmi elrst tlteljesti a blokk, pont ezrt sokat lehet mg rajta ersteni. A Takobernl van egy kiprblhat tesztmotor, amire egy nyitott G.P.R. kipufogt szereltek, ht rzsre sokkal ersebbnek tnik a motor fleg a kzps s a fels fordulatszm tartomnyban.
Aki eddig gyengnek tallta az FMX-et, az meggyzdhet rla mire kpes akkor, ha csak a kipufogt cserli ki rajta az ember. Ja s a hangja is elg feltnv teszi egy ilyen kipufogval. A hangjt egybknt egy betttel lehet szablyozni, hogy megfeleljen a klfldi hangnormknak is.
A kipufog dobok ra 188.000 Ft, ami szerintem megri. |
Vz/futm: vgre sikerlt egy olyan endur jelleg vzat kszteni, ami akkor is stabil maradt, ha gyorsan mentem vele. Ehhez hozzjrulnak a 17-es kerekek s a profi futm is. Az els fordtott teleszkp 45 mm-es tmrje a krosszmotorokat idzi, a hts Pro Link felfggeszts is a versenysportbl szrmazik. Br a mkdsket elg kemnynek reztem, a budapesti utakon meglehetsen pattogs a hossz rugttal rendelkez futm. Pont ezrt indultam el vele a hegyekbe s prbltam ki ott mit tud. Megszgyent csapst mrtem vele sok sportmotorra. Ott mutatja ki igazn a foga fehrjt, ahol egyik kanyart a msik kveti.
Fk: az els szimpla trcsa kell ervel lasstja a Hondt, s knnyen meg lehet vele tanulni a stoppie-zst is.

Jl adagolhat, elg hatrozott nyomsponttal rendelkezik, a fekete fkkar formja is pont olyan, mint ami a Dominatoron volt anno.
A hts 220 mm-es fk j szolglatot tesz a mutatvnyok gyakorlsnl, lsd Borsay Szabit, akirl azrt ne vegyetek pldt, hogy mindenfle felszerels nlkl motorozik!
Kezelhetsg: egyszer, knny ez a motor is, ebbl kvetkezik, hogy nem nehz vele elboldogulni. Ezzel az lsmagassggal mg alacsonyabb piltk is elboldogulnak, mert nekem folyamatosan behajltva rt le a lbam.
Utascipels: arnylag szles az ls, ami mg 200 kilomter utn sem tri fel az ember sejhajt. Ezzel is vittem Czene Melindt, aki egy kicsit rvidnek tallta az ls hosszt, mert nha rcsszott a hts srvdre, de az lspozci htul is nagyon knyelmes.
sszegzs: Nekem kne. Az egyszersg kis fogyasztssal prosul, s a nyomatkos motorral mg trkra is el lehet indulni, a vrosi kzlekeds a pattogst leszmtva lmnyszmba ment, teht amire kitalltk arra pont megfelel. s ha van mell egy ilyen S2000-es Kabrid is, biztos sikered lesz a gyors kalandokra vgy lnyoknl!
FMX-et most lttam srgban, a Honda Karasna zletben, n ezt a sznt vlasztanm!
Benk Zsolt
Motor |
|
Motortpus: |
Lghts, egyhengeres ngytem, kataliztorral |
Hengerrtartalom: |
644 cm³ |
Furat x lket: |
100 82 mm |
Kompressziviszony: |
8,3:1 |
Keverkkpzs: |
Ø 40 mm-es lland nyoms porlaszt |
Teljestmny: |
28 kW (38 LE) @ 5750 1/min |
Forgatnyomatk: |
52,3 Nm @ 4500 1/min |
Gyjts: |
Tranzisztoros |
Indts: |
Elektromos |
Ertvitel |
|
Sebessgvlt: |
5 sebessges |
Szekunder hajts: |
Lnc |
Vz s futm |
|
Els felfggeszts: |
Ø 45 mm felfordtott teleszkpvilla |
Hts felfggeszts: |
Pro-Link lengvilla, kzponti rugstag |
Els fk: |
Ø 296 mm trcsafk, ktdugattys fknyereg |
Hts fk: |
Ø 220 mm trcsafk, egydugattys fknyereg |
Els kerk: |
17 MT3.50 |
Hts kerk: |
17 MT4.00 |
Els gumi: |
120/70R17 (58H) |
Hts gumi: |
150/60R17 (66H) |
Mretek s tmeg |
|
H x Sz x M |
2151 823 1157 mm |
Tengelytv: |
1490 mm |
lsmagassg: |
875 mm |
Szabadmagassg: |
216 mm |
Sajt tmeg: |
163 kg |
zemanyagtank: |
11 l |
Kiskereskedi r |
|
FMX650 |
1 590 000 Ft |
|