Yamaha R6 2006
2005.09.09. 20:48
Bombát készített a Yamaha.
Hosszú hónapok várakozása és találgatásai után - megújul-e valamelyik iwatai sportmotor, ha igen, melyik és hogyan fog kinézni - íme a válasz minden kérdésre. Nem fotómontázs, sem special bike - ez a 2006-os Yamaha R6, a maga teljes valójában. Az őszi nagy motorkiállítások során már testközelből megvizsgáltajuk és hamarosan bepillanthatunk a műszaki adatlapba is.
Hogyan építsünk motort a divatirányzatok figyelmen kívül hagyásával.
Klikk.
Az idomzat vonalvezetése a legelső R1-ekére emlékeztet, s igen szépek az új grafikák (egyelőre egy vörös és egy kék változat megléte biztos, amelyet vélhetően egy szürke verzió egészít majd ki). Az igazán kis méretű fejidom és a keskeny farok mellett meg kell említeni az új kipufogót "gixerisztikus" terminál- lal, az eltűnő utas-lábtartót, az áthelyezett fékolaj-tartályt és az eddig kiadatlan rendszámtábla-tartót.
A külcsínyt egy látszatra csúcskategóriás fékrendszer, a klasszikus R1-stílusú tank és egy - az R1 debütálásának idejét, a "hőskort" visszaidéző - meglepetés: a vörös színű nyereg.
Adatokat még nem tudhatunk, de nagy valószínűséggel teljesen új a blokk és többek becslése szerint 130 LE körül teljesít nyomás alatti airbox mellett. A váz maradt a jól bevált Deltabox szerkezet. Nyilván lesznek áldásos hatásai a megnövelt méretű légbeömlőnek illetve futómű-vonalon az Aprilia RSV-ére emlékeztető rugóstagnak - melynek banán alakja azért is szükséges, hogy elférjen az új kipufogócső. A fékberendezés majdnem változatlan, de a részletekért érdemesebb megvárni az anyagyár közlését.
A 2006-os R1 részleteiben frissül, és érkezik mellé a jövő évi SBK motor alapjait adó R1SP
|