Yamaha: további 2006-os újdonságok
2005.09.09. 20:46
A frissülő YZF-R1 mellé érkezik az R1SP, jön az Fazer FZ1 és az MT-03.
Teli a hangvillások zsákja újdonsággal a Párizsi Motorkiállításra: intenzív támadás a sportszektorban - a teljesen új R6 mellett a megkettőződő R1-gyel is számolnia kell a konkurenciának - és vannak friss modellek más vonalakon is. Kezdjük az hatszázas sportmotor két gyári közlésű adatával: a legnagyobb teljesítmény 130 LE, a tengelytáv pedig mindössze 1.380 mm, ami remek manőverezhetőséget sejtet.
Megkettőződik az R1: a standard ezres mellé 2006-ra érkezik a speciális R1SP változat Öhlins felfüggesztésekkel, Marchesini felnikkel, mindössze ötszáz darabos európai példányszámban. Ez a modell adja majd a Superbike világbajnokságban futó motor alapjait.
Az alap YZF-R1 további finomításokon megy át - a vezetékek folyadékdinamiká- jának javítása plusz lóerőkben nyilvánul meg, melyeknek száma összesen 175 a gyári közlés szerint (airboxnyomás nélkül).
A futóművet áthangolták: a rugóstag 20 mm-rel hosszabb, a tömegeloszlás pedig 1%-kal növekszik a motor elejében, és alkatrészek cserélődtek. A mérnökök célkitűzése természetesen a minél nagyobb stabilitás és kihasználhatóság elérése volt. A 2006-os R1 az idén Laguna Secában futott M1-ekéhez igen hasonló grafikával, a Kenny Roberts-féle legendás sárgában is kapható lesz.
Vannak még fontos újdonságok: az FZS 1000 utódja, az FZ1, amelynek futóműve teljesen kicserélődött.
A korábbi zárt kettős bölcsőszerkezet helyén most egy sokkal sportosabb váz van, a motor elején fordított villa tűnik fel, ami bizonyára hatékonyabban képes dolgozni a 998 köbcentis soros négyhengeres közölt 150 lóerejével. Szintén új a nagy méretű kipufogó.
Az igazi újonc 2006-ban az egyhengeres MT-03, ami a jelek szerint egy különösképpen érdekes átmenet az izmos, mammutszerű MT-01 és a trükkös Tricker 250 közt. A párhuzam talán merész, de ha belegondolunk, hogy a 660 köbös erőforrás közvetlenül az agilis XT-ből származik, és hogy a gyémánt vázszerkezet meg az oldalsó lengőkar milyen exkluzív hatást kölcsönöz a modellnek... Az MT-03 koncepciómotorhoz képest egyébként semmi nem változott, leszámítva a végáttételt, amelyet láncra cseréltek. Igen feltűnő a magas kipufogó, akárcsak az MT-01-en - az ára mindenképpen alacsonyabb lesz az egy hengert elvesztő, de sok agilitást nyerő 03-nak.
|