HONDA CBR1000RR FIREBLADE
2005.09.09. 20:31
Azért ő is ott lesz Párizsban: a 2006-os Fireblade. Nem lehet azt mondani, hogy győkeresen felforgatták volna a motort, de fejlesztések vannak szép számmal - a végeredmény több lóerő és kevesebb kiló. Új idomzatot és egy átrajzolt hátsó lámpát kapott a CBR, amely három színben lesz választható: fekete, vörös és ezüst; designban is vált a Honda.
Az erényes CBR1000RR a közvetlen ellenfelekhez képest kevésbé erős motorral és objektíven nagyobb tömeggel rendelkezett. A teendő tehát nem volt más, mint javítani az arányokon. Több lóerő (a közölt adat szerint 172, 11.250 percenkénti fordulaton) és kevesebb kiló, szárazon 176. Mindez kiegészül az új, hőelvezető légcsatornákat tartalmazó, meglehetősen agresszív küllemű és markáns idomzattal.
Számos beavatkozást és súlycsökkentő hadműveletet végeztek a blokkon; a sürítést 11,9:1-ről 12,1:1-re növelték, a legnagyobb elérhető fordulatszámot pedig 11.650-ről 12.200-ra. És mindez egy még tisztább - Euro-3-at teljesítő - erőforrásból.
Hogy az egésznek valami más ízt adjon, a Honda enyhén megkurtította a végáttételezést - ezt a praktikát sokan a CBR-tulajdonosok közül maguk teszik meg. Nagyobb teljesítménnyel, alkatrészcserével lecsökkentett súllyal és rövidebb sebességfokozatokkal elég valószínű, hogy a 2006-os Fireblade jóval vadabb lesz az eddigieknél.
A futómű geometriája is változott: a kormányszög a 2005-ös változat 23 fok 45'-éről 23 fok 30'-ra "zárult", az előfutás 102 mm helyett így 100 mm - ezzel a húzással a korábbinál agilisabbá kívánták tenni a járművet. Míg a Yamaha növelte, a Honda apasztotta a lengőkar hosszát: 5 mm-rel (599-ről 584-re): az eredmény kompaktabb tengelytáv: 1.400 mm (1.410 helyett).
A fékek sem úszták meg átalakítás nélkül: az első, 320 mm-es tárcsák fél mm-rel vékonyabbak és 300 grammal nyomnak kevesebbet. "Diétára fogták" a rozsdamentes acélból és titániumból készült "4-in-2-in-1" kipufogót, 600 grammot spóroltak a vezetékeken, 480-at a szelepeken, 380-at a csövön...
TOVÁBBI KÉPEK A KÉPTÁRBA!!!!!!
|